Vizsgálják, mi volt rossz a híd építésénél

Az M31 és az M3 autópálya csomópontjában épülő híd kedd hajnali balesetének vizsgálata szerdán reggel kezdődik, és pár hét alatt várhatóan le is zárul.

Windisch László létesítményvezető a történteket ismertetve elmondta: a 16 vasbeton I-gerenda közül az utolsó beemelése közben, a daru kötelének lazításakor eltört, és magával sodorta a mellette lévő gerendát is.

A vezérigazgató szerint a problémát okozhatta emberi mulasztás és a gerenda hibája is. Az előbbit véleménye szerint kizárja az a tény, hogy mindössze egy ember szenvedett enyhe sérülést, a gerenda hibája pedig azért valószínűtlen, mivel sorozatban építenek be ilyenek a hidakba.

A Gödöllőt az M0 autópályával összekötő M31 autópálya építését a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tenderén a Colas-Eger Zrt. nyerte el, 21,8 milliárd forinttal. A Hídépítő alvállalkozóként épít meg a szakaszon lévő 21 hídból 19-et - mondta a létesítményvezető. Ezek hasonlóak a gödöllői csomópontban épülőhöz, ez utóbbi azonban átíveli az M3 autópálya mindkét pálya-részét.

A kivitelező két éjszakára kapott engedélyt, hogy a munkálatok miatt lezárja az M3-as autópálya mindkét pályáját. Az első alkalommal helyezték el az egyenként 28 méteres és 28,5 tonnás gerendákat, amelyek közül az utolsóval a baleset történt. Amint a vizsgálatot követően a munkálatok folytatódhatnak, egy újabb éjszaka felszerelik azt az állványzatot, amely felett akadálytalanul folyhatnak a híd befejező munkái.

Az eltört gerenda nem veszélyezteti az M31 jövő április 1-jére tervezett befejezését - mondta Fehér László. A kijavítással járó költségek pedig a kivitelezőt terhelik - tette hozzá.
Forrás: MTI