BKV: Sikeres az elsőajtós felszállás

A BKV továbbra is sikeresnek tartja az egyes autóbuszjáratokon júniusban bevezetett elsőajtós felszállási rendszert; a tapasztalatok szerint ezeken a vonalakon megszűnt a bliccelés, az utasok száma ugyanakkor valamelyest csökkent.

A járművezetők a bevezetés óta nagyobb utasbiztonságról, az értékesített jegyek számának növekedéséről számoltak be - közölte a közlekedési társaság csütörtökön az MTI-vel. Hozzátette: az utasforgalom kisebb mértékben csökkent, mivel a járatokon megszűnt a bliccelés.

A BKV a közleményben kitért arra, hogy a bevezetés után tapasztalt menetidő-hosszabbodás jelentősen csökkent, mivel az utasok hozzászoktak a rendszerhez.

A 87-87A, a 187-es és a 141-141A járatokon bevezetett új felszállási rendről már az első napon kedvező tapasztalatokat szerzett a BKV. Akkor Szilágyi Károly, a társaság szóvivője az MTI-nek azt mondta: a fizető utasok többsége már a busz érkezésekor elővette jegyét, bérletét, tőlük a BKV "abszolút pozitív" visszajelzést kapott. A szóvivő arra a kérdésre, hogy érkeztek-e hozzájuk panaszok, azt válaszolta: "a bliccelők részéről volt kritika".

A pozitív tapasztalatok tükrében a BKV tovább vizsgálja az intézkedés kiterjesztésének lehetőségét egyéb járatokra.

A cég kísérleti jelleggel vezette be egyes járatain az új felszállási rendszert. A jeggyel nem rendelkező utasok a járművezetőnél megvehetik azt 400 forintért.

Az utazási jogosultságot valamennyi esetben az első ajtónál álló jegyellenőr vizsgálja, aki a bevezetés kezdeti szakaszában segít a járművezetőnek a jegyértékesítésben. A leszállásra a második és harmadik ajtónál van lehetőség, a buszokon biztonsági őrök felügyelnek arra, hogy ezeknél az ajtóknál ne szálljanak fel utasok.

A BKV korábbi közlése szerint a kísérleti program célja a jegyellenőrzés hatékonyságának fokozása, a jegyekért és bérletekért nem fizetők kiszűrése, ezáltal a bliccelők által okozott kár csökkentése.
Forrás: MTI