Már a magyar árukat keressük

A jó minőség és a megfelelő ár után a hazai eredet lett a harmadik legfontosabb szempont a hazai fogyasztók számára egy termék kiválasztásánál - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet.

A GfK Étkezési szokások 2009 tanulmánya szerint a megkérdezettek 96 százalékának az élelmiszervásárlásnál is kiemelt szempont az áru minősége és eredete. A vásárlók jellemzően nem kizárólag az olcsóságot, hanem a megfelelő ár-érték arányt keresik - fűzik hozzá.

A cég tájékoztatójában rámutatnak: 2005-höz képest jelentősen, 16 százalékkal 68 százalékarára emelkedett a válaszadók között azok aránya, akiknek a termék magyar eredete is fontos szempont.

Megjegyzik: a minőség és az ár mellett az akciók is jelentős szerepet kapnak egy üzlet vagy termék kiválasztásában. A megkérdezettek 12 százaléka mindig, 21 százaléka pedig gyakran törekszik arra, hogy vásárlás előtt tájékozódjon a kedvezményekről. Az "akciós" felirat láttán ugyanakkor a vevők 43 százaléka csak ritkán vagy soha nem ellenőrzi, hogy milyen mértékű árengedményről van szó, míg az ingyenes ajándék értékét a válaszadók 54 százaléka soha, vagy csak ritkán számolja ki - mutatnak rá a közleményben.
Forrás: MTI