Zeneportált indít az Universal Music és a YouTube

A YouTube videomegosztó portál és a Universal Music Group (UMG) zenei kiadó zenei videoklipekre specializálódó közös portál létrehozását tervezi - jelentette be a két cég.

A tájékoztatás szerint a Vevo nevű webhely lehetővé fogja tenni a Google amerikai internetes óriás leányvállalataként működő YouTube számára új hirdetők toborzását, valamint azt is, hogy kibéküljön a világ legnagyobb zenei kiadójával.

Az UMG, a Vivendi francia médiacsoport tagja megosztja majd a YouTube-bal hirdetési bevételeit: az Universal szolgáltatja a tartalmakat, a YouTube a technológiát. A portál "idén" kezdi meg működését, ennél bővebbet nem tartalmazott a két partner közös bejelentése.
"A Vevo olyan elsőrendű online zeneportál lesz, amely a felhasználók, a hirdetők és a tartalom-tulajdonosok érdekeit fogja szolgálni, párosítva az UMG művészeinek széles körét és az Universal tulajdonában lévő tartalmakat a YouTube csúcstechnológiájával és felhasználóinak közösségével" - hangsúlyozza a két cég közös közleménye.

A felek hangot adtak abbéli meggyőződésüknek is, a portál már indulásakor nagyobb forgalmat bonyolít majd le, mint bármelyik más zenei videomegosztó, és rendkívül előnyös helyzetben lesz ahhoz, hogy jövedelmező módon kamatoztassa ezt a lehetőséget.

A YouTube kínálatában a zenei klipek a legkeresettebbek, de a portál több kiadóval is összeütközésbe került a szerzői jogok kérdésében. A Warner Music Group decemberben vissza is vonta a YouTube-ról videóit, mivel eredménytelenül végződtek a korábbi szerződés megújításáról folytatott tárgyalások. Más producerek szintén vitában állnak a videomegosztó portállal.

A YouTube-nak először januárban volt 100 millió látogatója egy hónap alatt a ComScore csoport felmérése szerint, de mivel korlátozni kívánja portálján a hirdetések arányát, vezető szerepét csak nehezen tudja pénzre váltani.
Forrás: MTI