Csődbe megy az ország legnagyobb autógyára?

Az amerikai General Motors néhány napja hivatalába lépett új vezérigazgatója szükség esetén áll elébe egy csődbejelentésnek.

Vasárnap Fritz Henderson egy interjújában nem tartotta ördögtől való dolognak a csődvédelmet, megjegyezve, hogy azért jobban szeretné, ha megfelelő átalakításokkal rendeződne a következőkben a nagy autógyártó sorsa. Henderson április elejével követte a vezérigazgatói székben Rick Wagonert, miután azt márciusban azzal menesztették, hogy nem hajtotta végre "rendesen" a szükséges átalakításokat. Wagoner hallani sem akart csődről.

Ugyanakkor az amerikai elnök által életre hívott szakértői csoport a GM-nél kitűzött célok eléréséhez épp a legmegfelelőbb megoldásnak találta a csődvédelmet.

Ennek elfogadhatóságát Henderson azzal indokolta, hogy a kormány garanciát vállalt a követelésekkel kapcsolatban és azt is jelezte, hogy kész pénzt hitelezni az autógyártónak, még ha csődvédelem alatt is hajt végre átalakulást. Ha a csődbejelentésre kerülne is sor, a vállalat működhetne tovább - fejtegette Henderson, akár szerint csőd nélkül, vagy azzal, de újjáalakul a General Motors. Henderson célzott arra is, hogy a foglalkoztatottak számát még mintegy 20 ezerrel kell esetleg csökkenteni az év végi 92 ezres létszámhoz képest, mert arra a szanálási elképzeléseket kidolgozott bizottság is felhívta a figyelmet: jobban kell csökkenteni és gyorsabban az állományt a járműipari óriásnál.
Forrás: MTI