Alkoholistává tesz az Amerikai pite?

Akik a szeszesital-reklámokkal együtt nézték az Amerikai Pite című filmet, nagyobb valószínűséggel bontottak fel később maguk is egy sört vagy egy üveg bort.

A tanulmány az Alcohol and Alcoholism folyóirat március 4-i online számában jelent meg. Jeffrey T. Parsons, a new yorki Hunter College pszichológia tanszékének vezetője üdvözölte az első empirikus bizonyítékot a témában, azonban hozzátette, hogy mivel a vizsgálatot csak fiatal férfiakon végezték, az nem tükrözi az egész népesség szokásait, továbbá Hollandiában amerikai filmeket vetítettek, így nem lehet általánosítani, hogy csak az amerikai filmek ilyenek.

Összesen nyolcvan 18-29 éves férfit hívtak a vetítőteremnek berendezett laboratóriumba, ahol rendelkezésre állt egy hűtő, benne szeszes illetve alkoholmentes italokkal, egy bőrkanapé, egy nagyképernyős tévé, rágcsálnivaló és hamutartó. Az egyik csoport alkoholreklámok és az alkoholfogyasztás ábrázolása nélkül nézte meg az Amerikai Pitét és a 40 nap, 40 éjszaka című filmet. Az alkoholreklámoknak kitett csoport átlagban három egység alkoholt fogyasztott el, míg a másik csoport csak ennek felét. A szerzők szerint további vizsgálatokat kell még végezni, ha az eredmények beigazolódnak, esetleg az alkohol ábrázolása alapján is korhatárossá kellene tenni a filmeket.

Az Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine folyóirat márciusi számában megjelent egy olyan cikk, amely szerint az amerikai tizenévesek 11-20 százaléka birtokol szeszesitalok emblémájával díszített pólót vagy használati tárgyakat és azt a következtetést vonták le, hogy ezek a gyerekek nagyobb valószínűséggel lesznek később nagyivók.
Forrás: medipress.hu