Suzukik casco nélkül

Panaszügyi eljárást indított a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), hogy megállapítsa, történt-e mulasztás a Suzuki Ász "cascoügyében" - mondta Binder István, a PSZÁF szóvivője pénteken az MTI-nek.

Pénteken több napilap is azt írta, hogy a Suzuki Ászt üzemeltető Ász-Autó Zrt. több száz vevője után nem fizette be az ajándékba ígért cascót. Hároméves biztosítást ajánlott vásárlóinak, ám likviditási gondok miatt nem teljesítette a szerződésben vállalt feltételeket. Binder István elmondta: a PSZÁF pénteken, egy ügyfél panasza alapján indított panaszügyi eljárást, amelynek keretében azt vizsgálják, hogy melyik résztvevő követett el mulasztást.

Kifejtette: az autókereskedő cég egy ilyen ügylet kapcsán olyan függő vagy független biztosítási közvetítőként lehet jelen, amely a finanszírozott autó biztosítását közvetíti az ügyfélnek. Az ügylet további szereplői az ügyfél és a biztosító. A PSZÁF-nak azt kell megállapítania, hogy bármelyik fél esetén történt-e mulasztás.

Binder István azoknak a gépjármű tulajdonosoknak, akikkel még nem történt káresemény, azt javasolja, hogy mielőbb tisztázzák a biztosítóval, hogy az Ász Autó Zrt. befizette-e utánuk a megígért biztosítási összeget. Akiket pedig már baleset ért, és úgy szembesültek azzal, hogy nincs biztosításuk, polgári peres útra terelhetik az ügyet.

Verhás Dániel, a Suzuki Ász tulajdonos-ügyvezetője az MTI-nek elmondta, hogy jelenleg tárgyalásokat folytatnak a biztosítóval arról, hogy hogyan ütemezzék az elmaradt fizetéseket. Hozzátette: csak a tárgyalások lezárása után, várhatóan jövő héten kíván nyilatkozni az ügyben. Verhás Dániel nem kívánta kommentálni azt a Magyar Hírlap pénteki számában megjelent értesülést sem, amely szerint a dolgozók már két hónapja nem kaptak fizetést.
Forrás: MTI