Milliárdok mennek a semmibe

Évente mintegy egymilliárd forint "kophat" el úgy a BKV-nál, hogy az nem a cég érdekeit szolgálja, ennyit lehetne megtakarítani a működésen a jövőben - mondta Kocsis István, a közlekedési cég vezérigazgatója.

A közlekedési vállalat 2007-ben 730 millió forintot költött tanácsadásra, tavaly már kevesebb, mint 400 millió forintot, az év utolsó négy hónapjában, amióta Kocsis István áll a cég élén, összesen 35 milliót - ezt a vezérigazgató maga mondta el sajtótájékoztatóján.

Kocsis István a jövőben is ehhez akarja tartani magát, de mint mondta, vannak olyan politikai körök és lobbisták, akiknek nem érdeke, hogy a közlekedési vállalat átalakuljon, a tanácsadói szerződések pedig átláthatóak legyenek.

A vállalat ugyanakkor a jövőben a megállapodások adatait szerepeltetni fogja a honlapján, azzal a céggel pedig nem köt szerződést, amely ehhez nem járul hozzá.

Szerződések offshore cégekkel

Az Index internetes újság múlt csütörtökön azt írta, hogy a BKV 2008 szeptemberétől összesen 100 millió forint értékben kötött tanácsadói szerződéseket 23 céggel, közöttük betéti társaságokkal, offshore cégekkel és ügyvédi irodákkal. A szerződések között volt két húszmillió forintos, amelyeket a piacon nem ismert offshore cégekkel kötött a BKV, de előfordult közöttük formacipő-tanácsadásra, vagy jegygyártásra kötött szerződés is.

A vezérigazgató ezt nem cáfolta. Azt mondta: nem aggályos, hogy offshore cégekkel szerződtek, a befektetések ugyanis megtérültek, és a gazdasági válság azt bizonyította, hogy a nagy múltú pénzintézetek sem biztonságosak.

A 32 darab nyolcéves, darabonként 20 millió forintba kerülő belga buszok megvételéről még nem döntött a vállalat - közölte a vezérigazgató. Ha a döntés megszületik, a járművek egy éven belül megérkezhetnek Budapestre. Elmondta azonban azt, hogy a 15-20 éves járművek felújítása is ennyibe kerülne darabonként.

A tájékoztatón az is elhangzott, hogy a társaságnak naponta 1200 járművet kell forgalomba állítania, és mintegy 40 tartalékjárműre lenne szüksége, jelenleg azonban egyáltalán nincsenek ilyen tartalékai.

A HÉV kiszervezésével kapcsolatban elmondta, hogy az üzletág kiválása kedvező körülmények között augusztus végére valósulhat meg.
Forrás: InfóRádió