Reklámzene a himnuszból

Egy vállalatbirodalom arculatváltásához kölcsönöz zenét Bob Dylan. Az amerikai énekes igen ritkán engedélyezi szerzeményei reklámcélú felhasználását, most a brit cég társadalmi felelősségvállalása győzte meg.

Az 1963-ban megjelent Blowin' in the Wind című dal a hatvanas években a vietnámi háború ellen tiltakozó menetek indulója és a fekete polgárjogi mozgalom himnusza volt Amerikában. A keleti tömb országaiban is nagy sláger volt, idén pedig egy tévéreklám zenéje lesz Nagy-Britanniában.

A reklám a The Co-operative Group nevű cégcsoport 10 millió fontos (3 milliárd forint) arculatváltó kampányának a része. A vállalatbirodalom a temetkezéstől kezdve a gyógyszerkereskedelmen és a pénzügyi szolgáltatásokon át a jogi tanácsadásig sok mindennel foglalkozik. A kampányt kivitelező McCann Erickson reklámcég a tevékenységi körök helyett a méltányos kereskedelem, a szegénység elleni küzdelem és a klímavédelem iránti elkötelezettséget állítja az új vállalati arculat középpontjába. Ehhez szolgál zenei aláfestésként a rabság és szabadság és háború és béke filozofikus kérdéseit boncolgató mű.

A dal a 14. helyen áll a Rolling Stone magazin minden idők 500 legjobb számát felsoroló listáján. A megállapodást a Columbia, Dylan lemezeinek kiadója jelentette be szerdán. A közlemény szerint a művész azért járult hozzá a szerzemény felhasználásához, mert meggyőzte a cégcsoport nemes kiállása a társadalmi igazságosság és a környezetvédelem ügye mellett.

A 67 éves amerikai zenész a fél évszázada tartó pályafutása során rendkívül ritkán engedte, hogy dalaiból reklámzene legyen. Nagy-Britanniában ez az első eset. Ő maga életében először 2004-ben szerepelt tévéreklámban, a Victoria's Secret fehérneműgyártó céget népszerűsítette Amerikában, 2006-ban pedig egy iPod-reklámhoz adott zenét.
Forrás: MTI