Autóritkaságra bukkantak egy garázsban

Nem hittek a szemüknek egy angliai orvos hozzátartozói, akik az elhalt rokon évtizedek óta zárva álló garázsának mélyén a világ egyik legritkább és legdrágább autójára bukkantak.

A newcastle-i illetőségű Harold Carr 89 évesen hunyt el a minap. Carr doktor, aki egész életét visszavonult agglegényként töltötte, közismert volt különc szokásairól, főleg gyűjtőszenvedélyéről.
A kórházból, ahol dolgozott, rendszeresen elkérte például a kiszuperált dialíziskészülékeket, amelyekből a háztartását felszámoló rokonság többet megtalált a házban. Egy-egy kórházi berendezést saját kezűleg rendbe hozott és elküldött Afrikába; amit nem sikerült megjavítania, azt csak tárolta a legkülönbözőbb helyeken.

Amit azonban a rég nem használt garázsban tárolt, arra senki nem számított: a rokonok itt egy 1937-ben gyártott, porlepte Bugatti Type 57S Atalante sportkocsit találtak, amelyből összesen 17 példány készült.

A kétajtós, kétüléses szuperkocsit, amelyről a családban senki nem tudott, legutóbb 1960-ban használhatta a nem túl közlékeny néhai tulaj, legalábbis akkor járt le az autóra megváltott éves útadómatrica.

A nyilvántartásból kiderült, hogy Carr 1955-ben vásárolta a Bugattit, 895 akkori fontért. Annak idején ez komoly összeg volt, a londoni Bonhams aukciós ház szakértői azonban a kocsi mai értékét legalább 3 millió fontra (870 millió forintra) teszik, és nem zárják ki, hogy a család által árverésre bocsátott csodajármű - kellő tisztítás és javítás után - ennek akár a kétszereséért is elkelhet a jövő hónapra kitűzött párizsi liciten.

A Bugatti márka ma is legenda a szakértők és a gyűjtők körében. A név fénykorában sokak szerint patinásabb volt, mint a szintén nem nagy szériában, de azért mégis sorozatban készülő Rolls-Royce-é. A 40-es években kimúlt olasz céget nemrég a Volkswagen keltette életre, amely Bugatti Veyron néven a ma kapható leggyorsabb, legerősebb és legdrágább közúti személyautót kínálja az ilyesmire áldozni hajlandó felső néhány száznak.
Forrás: MTI