Népszerű lett a dobott cipő

Bombaüzletet csinált az az isztambuli cipőgyár, amely azt állítja: üzemében készült lábbelivel célozta meg egy iraki újságíró George Bush amerikai elnököt bagdadi sajtókonferenciáján. Az elhíresült modell iránt olyan kereslet támadt világszerte, hogy meg

Mint Serkan Türk, a Baydan gyár eladási igazgatója elmondta, az incidens óta eltelt kilenc nap alatt 370 ezer pár cipőre kaptak megrendelést, holott általában évente legfeljebb 15 ezret adnak el. A vállalatnak "normál körülmények között" 80 alkalmazottja van, de most további száz embert kellett felvennie a megrendelésáradat teljesítésére. Először csak Irakból jöttek a megrendelések, aztán az egész Közel-Keletről, a divat azonban immár planetárisnak mondható. Egy amerikai cég például 19 ezer párat igényelt a "271. modellből", amelyet gyorsan átkereszteltek "Bush-cipővé".

Türk, aki amúgy nagy tisztelője a cipőhajigáló Muntazír az-Zaidinak, hangsúlyozta: nem akarnak a hirtelen jött népszerűségből extraprofitot húzni, így továbbra is 27 dollár (5000 forint) a cipő nagykereskedelmi ára.

Zaidi hírnevének és a körülötte zajló hisztériának nem mindenki örül. Például az újságíró egyik testvére, Durghám "zavarosban halászóknak" nevezte azokat, akik fivére gesztusából akarnak maguknak reklámot csinálni. "A szíriaiak azt állítják, hogy Szíriában készült a cipő, a törökök ugyanezt mondják. Mások szerint pedig Egyiptomban gyártották. Ha jól tudom, Muntazír Bagdadban vette cipőjét, és iraki gyártmány" - mondta Durghám.

Az igazságot immár nehéz lesz kideríteni: az ügyet vizsgáló amerikai és iraki biztonságiak ugyanis megsemmisítették a cipőket arra hivatkozva, hogy robbanóanyagokat kerestek benne.
Forrás: MTI