Hosszú távú finanszírozási tervek

A BKV hosszú távú finanszírozási stratégiája kidolgozási folyamatának első ütemével összefüggő kérdésekről zajlott csütörtökön széles körű szakmai egyeztetés a Városházán - tudta meg az MTI az ülés résztvevőitől.

Tájékoztatásuk szerint az unió bankjának, az EIB-nek az elvárása alapján ki kell dolgozni a BKV, illetve a fővárosi tömegközlekedés hosszú távú finanszírozási stratégiáját. A fővárosi önkormányzat által ez ügyben kiírt közbeszerzést a Boston Consulting Group (BCG) nyerte, amelynek jövő év június végéig kell elkészítenie - több mint 200 millió forintért - a tanulmányt. A megbeszélésen a BCG státuszjelentést, tájékoztatást adott a BKV helyzetével, finanszírozásával,
költséghatékonyságával összefüggő pillanatnyi helyzetről, és egyidejűleg nemzetközi kitekintést is tett. A BCG a helyzetfeltáró munka keretében interjúkat készített a kérdéskör szakértőivel, például a BKV korábbi és jelenlegi vezérigazgatójával, valamint Atkári János korábbi főpolgármester-helyettessel is.

A stratégiakészítés most kezdődő, második ütemében már konkrét javaslatokat tesz a BCG arra, hogy mit kellene változtatni a finanszírozáson a BKV belső struktúráján, a főváros megrendelői szerepén, a menetrenden vagy a tarifákon.

Az ülésen Kocsis István, a BKV vezérigazgatója is pozitívan nyilatkozott a BCG tevékenységéről, és úgy vélte, hogy vannak olyan elemei az előterjesztett anyagnak, amelyek az általa szorgalmazott, holdingszerű BKV-struktúra kialakításánál hasznosak lehetnek.

Az MTI városházi tudósítójának személyes észlelése szerint a vezérigazgató ugyanazzal a rendszámú Audi A6-os gépkocsival érkezett a tárgyalásra, mint amivel az elmúlt hónapokban is járt. Kocsis István december 8-ai keltezésű levelében arról tájékoztatta Demszky Gábort, hogy felvetésére megszüntette a szóban forgó autó bérletét. "A mai naptól a saját gépkocsimat használom mindaddig, míg a BKV nyereséges nem lesz. Így a munkaköri feladataim ellátásához is a saját autómat veszem igénybe, amihez nem kérek a BKV-tól sem biztosítást, sem karbantartást, sem benzinellátást" - rögzíti a főpolgármesterhez írt levelében a vezérigazgató.

Demszky Gábor a múlt héten vetette fel, hogy nem szerencsés dolog, ha egy veszteséges cég vezérigazgatója ilyen kategóriájú autót használ. Kifogásolta a felső kategóriás jármű bérlését Tarlós István Fidesz-frakcióvezető is. A főpolgármester december 8-án az MTI-nek nyilatkozva üdvözölte a vezérigazgató döntését, a gépkocsibérlet megszüntetését.
Forrás: MTI