Kínai Oscar-díj

A kínai nyelvű filmek nemes versengéséből egy XIX. századi háborús dráma, Peter Csen (Peter Chan) Tau ming csong (Tau ming chong - Hadurak) című eposza került ki győztesen, de a tajvani filmesek is ünnepeltek.

A kínai Oscarként emlegetett Golden Horse Awards (Arany Ló-díj) 22 kategóriájában a hét végén hirdettek eredményt Tajcsungban. A díjkiosztó ceremónia igazi ünneppé vált a tajvani filmgyártás számára: az utóbbi években fellendült helyi filmipar komoly sikert könyvelhetett el a díjak felének megszerzésével.

"A sok új rendező új reménnyel tölt el bennünket. Friss, rezonáló tajvani mozikat adtak nekünk. Gratulálunk. Nagyon-nagyon boldogok vagyunk" - mondta a tajvani film kibontakozó reneszánszáról a sziget Oscar-díjas szülöttje, Ang Lee filmrendező, aki maga is két díjat nyújtott át a szombati gálán kollégáinak.

A legjobb film díja mégis a kínai kontinensen maradt: Peter Csen három XIX. századi zsoldosról forgatott történelmi eposzával nyert, ráadásul a legjobb rendezés Arany Lovát is megkapta.

"Filmem az emberi természetről szól. Csak némiképp több harci jelenettel. De nagyon jó volt az operatőrünk és az akciórendezőnk. Így aztán nekem csupán a drámai jelenetekre kellett összpontosítanom. Nem volt túl jelentős változás" - célzott Csen arra, hogy korábban szerelmes románcokkal alapozta meg a hírnevét.

Nagy figyelem övezte a Cape No. 7 című filmet is a díjátadón. A tajvani produkció hatalmas sikert aratott a szigeten, megdöntve a korábbi jegybevételi csúcsokat a megelőzhetetlen hollywoodi Titanic mögött végzett másodikként.

A lepukkant rockénekes visszatér kis tengerparti szülővárosába, és kelletlenül csatlakozik egy helyi amatőr bandához - a történet remek szereposztásával és a tajvani kultúra földhözragadt ábrázolásával tömegeket hódított vissza a moziba. A Cape No. 7 a legjobb férfi epizódszereplő, a legjobb eredeti filmdal és a legjobb filmzene díján kívül a közönségdíjat is megnyerte a kínai Arany Lovak kiosztásának estéjén.
Forrás: MTI