Terjednek a csomagok

A boltokban előre összeállított testápoló és kozmetikum ajándékcsomagok egyre népszerűbbek, a Nielsen piackutató intézet szerint tavaly november-decemberben ezek eladási értéke megközelítette a 3 milliárd forintot, 11 százalékkal nőtt az előző év azonos i

Az ajándékcsomagokban a legkedveltebb termék a tusfürdő, utána a kéz- és testápolók következnek, majd a szappan, dezodor és sampon. Jelentősen visszaestek viszont a hajformázók a karácsonyi csomagok összeállításában.

A Nielsen szerint a beszerzés két csatornára összpontosul: a hipermarket és a drogéria elveszi a kategória piacának 93 százalékát. A drogériákban vásárolt csomagok értéke 15, darabszáma pedig 25 százalékkal emelkedett a tavalyi szezonban az előző évihez képest. A hipermarketek növekedési mutatói csak egyszámjegyűek: 8, illetve 7 százalék.

A felmérés szerint az eladott csomagok között a legdrágábbak és a legolcsóbbak részaránya évről évre csökken.
Forrás: MTI