Többet költünk karácsonyra

A gazdasági válság nincs hatással a magyar lakosság karácsonyi vásárlói kedvére - derül ki a kirakat.hu és a Szonda Ipsos kutatásából. A tavalyi évhez képest nőtt azoknak a száma, akik 10 és 30 ezer forint között fognak karácsonyi ajándékokra költeni, és

Nemhogy csökkent a vásárlói kedv, de értékében még növekedett is - mondta el az InfoRádiónak a kirakat.hu internetes oldal főszerkesztője a Szonda Ipsosszal közösen készített kutatás eredményét ismertetve. A vizsgálatból kiderül, hogy tavalyhoz képest nőtt azok száma, akik 10 és 30 ezer forintos érték között költenek idén karácsonyi ajándékokra.

Valamelyest nőtt a magyar vásárlók hitelfelvételi kedve is. Birkás Dávid elmondta: tavaly a megkérdezettek két százaléka vett fel hitelt a karácsonyi időszakban, idén a megkérdezettek egy százaléka válaszolta azt, hogy valószínűleg vesz fel hitelt, míg 2 százalék mondta, hogy lehetséges.

A nemek közötti különbség a vásárlás terén is kimutatható. Míg a nők szívesebben járják az üzleteket és kisebb értékű termékeket vásárolnak, addig a férfiak kevésbé szívesen mennek vásárolni, de értékesebb termékeket vesznek.

Birkás Dávid elmondta azt is: a legnépszerűbb ajándékok listáját idén is a kozmetikum, a ruházati cikk, a könyv, a játék, a CD, a DVD és a konyhai eszköz vezeti.

Kiderült az is, hogy a magyarok eléggé "impulzív vásárlók": bemennek a boltba, és ami megtetszik nekik, azt megveszik. A megkérdezettek 60 százaléka mondta azt, hogy nem tájékozódik a vásárlás előtt, hanem az üzletben dönti el, jó lesz-e az ajándék.

A magyarok többsége hipermarketekben és bevásárlóközpontokban vásárol, de szóba jön a piac is, a férfiak pedig szaküzletben szeretik beszerezni az ajándékokat.

Nem meglepő, hogy a többség halogatja az ajándékbeszerzést: a válaszadók 70 százaléka mondta azt, hogy novemberben és decemberben vásárol, 18 százalék pedig bevallotta, hogy az utolsó hétre hagyja a vásárlást.
Forrás: inforadio