A szoknyák rövidek maradnak

Egy régi szabály szerint a rövid szoknya a gazdaságilag sikeres korszakokban hódít, a hosszú viszont a zuhanó tőzsdék hangulatát tükrözi. Ám a jövő évi kollekciókban mégis maradt a rövid - adja hírül egy magyar divatmagazin.

A divat a szociológusok és a gazdaságkutatók szemében a jövőbeli fejlemények barométere - írja a DivatMarketing című szakmai kiadvány. Londonban, New Yorkban és Milánóban a ruhatervezőket a pénzügyi válság ellenére sem uralta el a világvége-hangulat: az új kollekciókra is a rövid szoknyák jellemzők.

A válság hatására azonban néhány tervező már azon morfondírozik, hogy át kellene gondolni a 2009-10es szezon szoknyahosszait.

A világban zajló események, a korszellem és az utca képe olykor nincs összhangban egymással, és a divattervezők, valamint a piaci elemzők véleménye is gyakran eltér ebben a kérdésben - derül ki a DivatMarketingből.

A szoknyahossz és a gazdasági helyzet összefüggéseit áttételesen több tényező befolyásolhatja. Egyrészt a divat lényege a változás: ha a válság időszakában a rövid a divat, akkor biztosan hosszút ajánlanak a tervezők, tehát a nők úgy vélik, váltani kell, és ez gerjesztheti a vásárlást. Másrészt a maxi állandóságot sugall, "biztosan jó lesz jövőre is" hangulatot, arról nem beszélve, hogy a térdközépig vagy bokáig érő szoknya melegebb és jobban alakítható, több korosztályhoz, stílushoz és kiegészítőhöz illik.

Mindez elsősorban a tömegdivatra, a konfekcióra érvényes, a haute couture és a világ vezető divatmárkái nem közvetlenül reagálnak a recesszióra, hiszen célközönségüket nem érinti annyira a válság.
Forrás: MTI