Ateisták kampányolnak

Egy ateista szövetség reklámkampányba kezd az év végi ünnepek előtt az Egyesült Államokban, ahol az emberek 60 százaléka azt állítja: minden nap imádkozik.

"Miért higgyünk Istenben? Legyünk jók egyszerűen a jóság szeretetéért" - hangzik a The Washington Post és a The New York Times hasábjain megjelent reklám jelmondata, és ugyanez lesz olvasható a jövő héttől Washington buszjáratain.

A cél: "megérinteni azokat, akik nem hisznek Istenben, hogy érezzék, nincsenek egyedül még az ünnepek alatt sem, amikor vallásos üzenetekkel bombázzák őket" - magyarázta Roy Speckhardt, a kampányt kezdeményező American Humanist Association igazgatója.

Korlátozott terjesztése ellenére a reklám máris különböző reakciókat váltott ki az interneten. "Rendben, nem vagytok hívők, de nem várjatok örök életet, amikor Jézus az idők végezetével visszatér" - írta egy washingtoni rádió honlapján egy magát Kassianiként jegyző internauta. Egy másik, Daffoje Nick névre hallgató hozzászóló keményebben fogalmazott: "Ha megengedjük az ateistáknak, a homoszexuálisoknak vagy bárkinek, hogy olyan nézeteket terjesszenek, amelyek szemben állnak azoknak a személyeknek és vezetőknek a véleményével, akik már sokszor tanúságot tettek bölcsességükről, éleslátásukról és megértésükről, elérkeztünk a mélypontra". Más internauták viszont a véleménynyilvánítási szabadságot védik és hangsúlyozzák: az amerikaiak már kerülik a karácsony szót, és inkább az "ünnepek évadjáról" beszélnek, hogy ne sértsék a nem-keresztényeket.

Az Egyesült Államokban a lakosság többsége keresztény, a protestánsok és a katolikusok együtt a lakosság háromnegyedét teszik ki. A Pew Research Center vallási és közéleti fórumának felmérése szerint tíz emberből hat állítása szerint minden nap imádkozik, a megkérdezett 35 ezer ember háromnegyede úgy véli, hogy a Paradicsomba jutnak azok, akik arra érdemes életet éltek.
Érdekes módon ez a közvélemény-kutatás azt is kimutatta, hogy a magukat ateistáknak vallók egyötöde hisz Istenben.
Forrás: MTI