Sem szocializációs hatása, sem felelőssége nincs a médiának

Kutatások bizonyítják, hogy a médiának nincs szocializációs hatása, ebből viszont az következik, hogy felelőssége sincs - hangoztatta Bajomi-Lázár Péter egy, a média felelősségéről rendezett szerdai budapesti kerekasztal-beszélgetésen; megállapítását a ta

A személyközi - például a családon belüli - kommunikációnak sokkal nagyobb a hatása, mint a tömegtájékoztatási eszközöknek - érvelt a médiakutató, megjegyezve, ezen a területen a piac diktál, és az emberek a nekik amúgy is tetsző tartalmakat választják.

A Magyar Televízió (MTV) hírigazgatója a köztévé székházának két évvel ezelőtti ostromát állította ellenpéldaként, kiemelve, hogy ma már bírósági ítélet mondja ki: volt olyan résztvevő, aki aznap este annak a kereskedelmi csatornának a "hívására" érkezett a Szabadság térre, amely helyszíni közvetítésében "forradalomról beszélt".

Ha ez nem történik meg, "az az este másképp alakult volna " - mondta Kert Attila, aki annak véleményének adott hangot, hogy felelős a média, de nem lehet minden felelősséget áthárítani rá. Ugyanakkor egyetlen orgánum sem indokolhatja például a közönség nagy érdeklődésével, hogy egyenes adásban közvetít kivégzést.

A legnagyobb példányszámban eladott hazai bulvárlap főszerkesztője arról beszélt, napi 1,1 milliós olvasótáboruk "többsége talán a Blikkben találkozik az írott magyar nyelvvel".

Murányi Marcell szerint így az ő felelősségük része az is, hogy - például "a jogtudatosság fejlődését szolgáló" vagy társadalmi jelenségeket bemutató anyagaik - "mennyire értelmezhetőek példabeszédként".
Az önkorlátozásról szólva úgy fogalmazott: "nem kell nagyot kaszálni minden címlappal, ha hosszú távú terveink vannak a termékkel".
Forrás: MTI