Jelentés a társadalmi felelősségvállalásról

Először tárta nyilvánosság elé a Vaillant Csoport magyarországi leányvállalata a társadalmi felelősségvállalásáról (CSR) szóló jelentését.

A CSR, az angol corporate social responsibility rövidítése. A fogalomnak egyezményesen elfogadott magyar fordítása még nincs, használják vállalati, társadalmi kötelezettségvállalásként vagy a vállalat közhasznú magatartásaként. A CSR a magyarországinál fejlettebb vállalati kultúrákban a gazdaságfilozófia része, melyben a cég az üzleti célok mellett szociálisan is érzékeny, környezettudatos magatartást folytat.

Magyarországon a vállalatok többsége, a fenntartható fejlődés és az etikus magatartás iránti elkötelezettséget tartja CSR tevékenysége alapjának. Bizonyos becslések szerint évente 130-160 milliárd forintra tehető a magyarországi vállalatok CSR célokra költött támogatása. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy a társadalom, melynek a vállalatok meghatározó szereplői nyitottabban, felelősségteljesebben, hitelesebben, még több értéket teremtve működjön.

Govrik Klára elmondta, hogy a Vaillant innovatív és hatékony energiafelhasználású fejlesztései folyamatosan szolgálják a hosszú távon is fenntartható fejlődést, a környezet terheinek fokozatos csökkentését. Környezetkímélő, energia hatékony, megújuló energiát felhasználó rendszereikkel már több, mint 10 százalékos piacrészesedést értek el.

A cég kiemelt figyelmet fordít munkavállalóira, amit jól mutat, hogy a cégnél dolgozók több mint a fele 10 évnél hosszabb időt töltött el a vállalat kötelékében. Gondoskodnak a dolgozók tudásának folyamatos továbbfejlesztéséről, és a karriermenedzsment eszközeivel a tehetséges és a vállalatnál többéves szakmai múlttal rendelkező munkatársak előrejutási lehetőségéről. Kedvező helyzetben vannak a szülés után visszatérő édesanyák is, hiszen biztos hely várja őket visszatérésükkor, akár részmunkaidőben is. Az új belépők átlagos kezdő fizetése mintegy négyszerese az érvényben lévő magyarországi minimálbérnek. A dolgozók tevékenységét személyre szabottan szóban és írásban évente értékelik. A 2007-es évben dolgozói közvélemény-kutatás keretében a munkavállalóknak lehetőségük volt, hogy konstruktív bírálatot és javaslatokat fogalmazzanak meg a menedzsment számára.

A Vaillant magyarországi leányvállalata egyébként öt és fél milliárdos árbevételével őrzi piacvezető pozícióját a fűtéstechnikai üzletágban. Évente mintegy 25 ezer készüléket értékesítenek és 200 millió forintnyi közvetlen, és közvetett adót fizetnek be.
Forrás: Gáti