Egyre több játékkonzolt vásárolnak az USA-ban

Az NPD Group piackutató vállalat legújabb jelentése szerint az iparág immúnisnak tűnik a reálgazdaság felé gyűrűző válságra. A piacvezető japán Nintendo slágertermékéből, a Wii konzolból szeptemberben 687 ezer darab kelt el, ami 37 százalékos növekedés az

A Microsoft tovább csökkentette az Xbox 360 árát, ami meghozta a gyümölcsét: 78 százalékkal 374 ezer fölé emelkedett az eladások száma és a redmondi óriás terméke feljött a második helyre, maga mögé utasítva a Sony-féle PlayStation 3 játékkonzolt, amelyből azonban még így is 232 400, az augusztusinál 25 százalékkal több fogyott az amerikai piacon.

A válság ellenére elért növekedés, különösen az Xbox 360 jó teljesítménye "a karácsonyi szezon előtt álló iparág egészségének biztos jele" - mondta Anita Frazier, az NPD elemzője.

A Microsoftnál arra számítanak, hogy a tőzsdék mélyrepülése ellenére a konzolpiac fejlődik tovább. "Semmi jele nincs annak, hogy az általános gazdasági helyzetnek bármiféle hatása lenne" - mondta David Dennis szóvivő, aki szerint "ez az iparág mindig is ellenállónak bizonyult az ilyen negatív hatásokkal szemben."

A Microsoft szeptemberben már sokadik lépésben csökkentette az Xbox 360 árát. A legolcsóbb modell, az Arcade most 200 dollárba (40 ezer forint) kerül, így 25 százalékkal kevesebbet kell fizetni érte, mint a piacvezető Wii-ért. Az európai piacon belül Németországban például az Xbox 360 legolcsóbb változata 240 euró (64 ezer forint), ami közel tíz euróval kevesebb, mint a Wii fogyasztói ára.

A PlayStation 3-mal a harmadik helyen álló Sony más stratégiát követ. Árcsökkentés helyett exkluzív, kizárólag Playstaion-re szabott új játékokkal - mint például a Little Big Planet - készül, és a lakás szórakoztató-elektronikai központjává igyekszik fejleszteni a konzolt. Ilyen fejlesztés például a Play TV nevű új szolgáltatás, amellyel digitális földfelszíni televízióadás (DVB-T) vételére és rögzítésére alkalmas készülék lesz a játékkonzolból.

A játékipar egésze - hardver és játékszoftver együtt - ugyanakkor az elemzés szerint szeptemberben két év óta először zsugorodott. A forgalom hét százalékkal 1,27 milliárd dollárra esett vissza az előző év azonos időszakához képest. Ennek az oka elsősorban az, hogy az új játékok között nincs olyan bombasiker, mint a Microsoft-féle Halo 3, amely a tavaly szeptemberi premier óta világszerte 3,3 millió példányban kelt el - mondta

Anita Frazier. Az NPD becslése szerint az iparág teljes forgalma konzolokkal, játékokkal és kiegészítőkkel együtt idén 22 milliárd dollár lesz.
Forrás: MTI