Védjegy Erdélynek

Erdély egyedi természeti és kulturális örökségét, gazdag mezőgazdasági kultúrájának, hagyományos vendéglátóiparának és konyhájának, valamint sajátos kézműves-termékeinek fennmaradását kívánja támogatni a Transylvania Authentica új védjegyprogram - írja a

A programot a csíkszeredai Polgár-Társ Alapítvány és a walesi herceg által 1979-ben létrehozott The Prince’s Charities nevű alapítvány közösen indította útjára.

Potozky László, a Polgár-Társ Alapítvány elnöke elmondta: a program sikerességének érdekében a csíkszeredai alapítvány márkanévként jegyeztette be a Transylvania Authenticát, és minősítési rendszert is kidolgozott, amely alapján szakemberek döntenek majd arról, hogy ki jogosult a védjegy használatára. Legalább tíz évnek kell eltelnie ahhoz, hogy a márkanév branddé nőhesse ki magát, a siker pedig egyáltalán nem garantált.”

Hozzátette, Erdélyt átfogó, a magyar, a román és a szász kultúrát is felölelő programot indítottak, egyelőre kis lépésekben gondolkodnak.

Lehet, hogy későn indítottuk a programot, hiszen egyre több a sikert veszélyeztető tényező" - vélekedett Gáll Ajnácska programvezető, aki hozzátette, hogy az utóbbi időben elárasztották a piacot a harmadik világban élő kisiparosokat támogató fair trade-termékek, az olcsó afrikai és keleti áruk, a hipermarket-jelenség is hangsúlyosabbá vált, így nagyon nehéz egy ilyen programot sikerre vinni.

Erdély természeti és kulturális, régi és új termékeinek ápolását úgy képzelték el a program kidolgozói, hogy kisvállalkozói tőkeként akarják használni a környezeti adottságokat, valamint a kulturális örökséget. Ezen kívül segíteni akarják a kistermelőket a piaci lehetőségek feltárásában és meg kívánják erősíteni a termelők közötti kapcsolatokat. Céljuk között szerepel az is, hogy elősegítsék a közösségek helyi identitástudatának megerősítését és megőrzését.
Forrás: MTI