Átlátható mobilszolgáltatást!

A Fidesz Informatikai és Telekommunikációs Munkacsoportja mai ülésén megtárgyalta a hazai mobilszolgáltatók tevékenységével kapcsolatos aktuális fogyasztóvédelmi problémákat.

A hírközlési piac - nemzetközi és hazai téren is - intenzív fejlődésen ment át az elmúlt évtizedekben. Ezzel szemben sajnos a több mint tízmillió mobiltelefon-használó magyar állampolgár sokszor tapasztalja, hogy számára nem minden esetben előnyös a megkötött szerződés. A "klasszikus" problémák - például a másodperc-alapú számlázás szinte teljes eltűnése, a hűségszerződések indokolatlanul magas futamideje - mellé a számlázások kritikus állapota sorolható.

Munkacsoportunk szerint a számhordozhatóság előnyei mellett komoly problémát jelent, hogy a hívást kezdeményező fél nem tudja pontosan, milyen hálózatban van aktiválva a fogadó fél készüléke. Tehát ha valaki például 20-as számmal rendelkező kártyáról indít 20-as körzetbe hívást, nem feltétlenül jelenti azt, hogy a hálózaton belüli tarifát kell fizetnie! Mivel naponta több százezer fogyasztó érzi a számlafizetéskor ennek hátrányait, el kell gondolkodni egy új szabályozáson, amely előírná annak jelzését, hogy milyen hálózatba indítjuk valójában a hívást.

A szabályozás segítheti a pontos tájékoztatást, nem okozna meglepetéseket a havi számla, hiszen ezek a tételek olykor több ezer forintot is elérnek.
A Fidesz célja ennek a problémának a megoldása, ezért a közeljövőben egyeztetést kezdeményezünk az érintett szolgáltatókkal és szakmai szervezetekkel.
Forrás: MTI