Nem józanéletűek az olasz fiatalok

Az olasz fiatalok könnyen esnek áldozatául az alkohol csábításának, derül ki egy közvélemény-kutatásból.

A Disaronno likőrgyártó által finanszírozott felmérésben 102, 16-22 éves fiú és lány vett részt. 92 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ebben az évben legalább egyszer már "túlitták" magukat, azaz részegek voltak.

A június-július folyamán felvett telefonos kikérdezés megmutatta, hogy a fiatalok 33 százaléka több mint hatszor, 46 százalékuk 3-6 és 21 százalékuk háromnál kevesebb alkalommal került alkoholos befolyásoltság állapotába. Mindössze nyolc százalék vallotta magáról, hogy egész évben józan maradt.

A gyászos eredményeket tovább súlyosbítja, hogy a megkérdezettek ismerik a szeszesitalok veszélyeit: 87 százalékuk az alkoholt "az egyén és környezete súlyos problémájaként" definiálta, 66 százalékuk rendkívül veszélyesnek ítélte az autóvezetést alkoholos befolyásoltság alatt. Majdnem mindannyian (89 százalék) egyetértettek abban, hogy a nevelésnek fontos szerepe van az alkoholfogyasztás mérséklésében, de abban is egyetértettek, hogy az alkoholellenes kampányok hatékonysága szinte a nullával egyenlő, mert túlzottan antialkoholisták (62 százalék), és mert egyáltalán nem a fiatalokhoz szólnak.

Ez az oka, hogy a megkérdezettek több mint fele szerint az ilyen akciók előkészítésében maguknak a fiataloknak kellene részt venni, különösen olyanoknak, akik már saját bőrükön tapasztalták az alkohol káros hatásait. A legtöbben ehhez még hozzátették, hogy az eltúlzott komolykodás kontraproduktív: sokal fontosabb lenne, hogy a kampányok tegyék nevetségessé azt, aki sokat iszik, mert így kerülhető el legbiztosabban, hogy bárki kövesse a példájukat.
Forrás: MTI