Baj van a levegőben?

Több mint 50 európai légitársaság szembesül eddigi legnagyobb árképzési válságával és jelenthet csődöt a nyári vakációk befejeztével, állítja a brit Times című napilap szombati internetes kiadása. Mint Douglas McNeil, a Blue Oar befektetési cég légiközlek

A szakértő az Into Thin Air (Füstbe menők) című, a héten nyilvánosságra hozott cikkében szintén gyenge lábakon álló cégnek tartja a skandináv SAS-t, az olasz Alitaliát, a görög Olympic-ot és a lengyel LOT-ot is. McNeil szerint a légiközlekedés a felismerhetetlenségig meg fog változni a közeljövőben. A szakértőt közlekedésügyi kérdésekben gyakran idézik a brit lapok, köztük a Guardian, a Times és a Daily Express is.

Ködösek a kilátásai a piacon erősnek számító vezető brit légitársaságnak, a British Airways-nak és a fapados Ryanair-nak is. Mint Willie Walsh, a BA vezérigazgatója elmondta, a légitársaság ez eddigi legrosszabb üzleti körülmények között üzemel. Az üzletember szerint sem élik túl az őszt a gyengébb cégek.

Pénteken 88 százalékot zuhant a British Airways negyedéves várt profitja az üzemanyagáremelések miatt, és alig érte el a 37 millió fontot, míg a tavaly ugyanebben az időszakban a nyereség meghaladta a 298 millió fontot. A vállalat, amely régebben naponta mindössze 3, jelenleg azonban 8 millió fontot költ csak üzemanyagra, télen 3 százalékkal kevesebb járatot tervez indítani, hogy spóroljon a kevéssé népszerű útirányokon.

Az üzemanyagár-válság kezdete óta több mint 20 légitársaság jelentet csődöt világszerte. A kiútkeresési stratégia részeként a cégek nagy része emeli a jegyárakat és csökkenti járatai számát.


Forrás: Delta