Ellentmondásos autóipar

Ellentmondásos hírekkel szolgál a világ autóipara. A Toyota nagyon sikeresen zárta az első félévet, és eladásaival első ízben megelőzte a 76 évig világelső, amerikai General Motorst. A vártnál nagyobb profitnövekedésről adott hírt a Volkswagen és a Peugeo

Az amerikai Ford - a második legnagyobb amerikai autógyártó - ugyanakkor idei második negyedévét meglepően nagy, 8,7 milliárd dolláros adózás utáni veszteséggel zárta. A Renault ötezer fővel csökkentené alkalmazottainak európai létszámát 2010 végéig, hogy 10 százalékkal csökkentse költségeit. A Renault a romló üzleti kilátásokra és az egyes piacokon csökkenő eladásokra hivatkozva mérsékli termelési terveit is.

A Renault ugyan 2,3 százalékkal növelte forgalmát az egy évvel azelőttihez képest, ám ötezer fővel csökkentené alkalmazottainak európai létszámát 2010 végéig, hogy 10 százalékkal csökkentse költségeit. A Renault a romló üzleti kilátásokra és az egyes piacokon csökkenő eladásokra hivatkozva mérsékli termelési terveit is: az idei 3,3 milliós, a Dacia és a Samsung kocsikat is magába foglaló gyártási előirányzatot 300 ezerrel fogja vissza.

A fogyasztói hangulat nyugati romlása ellenére jól teljesítettek az év eddig eltelt időszakában a japán autógyárak, több európai versenytársukhoz hasonlóan.

A Toyota nagyon sikeresen zárta az első félévet, és eladásaival első ízben megelőzte a 76 évig világelső, amerikai General Motorst. A Toyota világszerte már az első negyedben több autót adott el, mint a GM - 2,41 milliót, míg a GM 2,25 milliót.

A Honda a várakozásokkal ellentétben 8 százalékkal növelte adózott eredményét a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, 180 milliárd jenre (1,7 milliárd dollár). A javulás a kereslet növekedése mellett annak tulajdonítható, hogy emelték az árakat, csökkentették a költségeket, és így ellensúlyozni tudták az emelkedő energia-és nyersanyagár, illetve az erős jen negatív hatásait.

A következő hetekben jelentő Mazda tarthatónak tartja idei értékesítési célját az Egyesült Államokban - 290 ezer kocsit szeretne ott eladni - ami nagy szó, hiszen a legtöbb autógyár éppen az amerikai piacon szenvedi el legnagyobb veszteségeit a benzinfaló terepjárók iránti kereslet zuhanása miatt.
Forrás: InfoRadio.hu