Tetszeni fog nekik?

A Mazda Észak-Amerikai Részlege (MNAO) a tavasszal mutatta be az észak-amerikai piacra szánt új Mazda6-ot és úgy tűnik, hogy nyár végén megkezdi a típus értékesítését is. Az észak-amerikai piacra fejlesztett változat az eltérő piaci igényeknek megfelelőe

A modell kezelhetőségét és kényelmi beállításait is az ottani útviszonyokhoz igazították.

„A CX-7 és CX-9 után a 2009-es észak-amerikai Mazda6 a harmadik modellünk, melynek formatervi és műszaki specifikációját az amerikai vásárlók igényeinek megfelelően alakítottuk ki. A középkategóriás limuzinok kategóriájában rendkívül szoros a verseny, és a Mazda6-nak a szegmens legjobb modelljeivel szemben kell bizonyítania” – nyilatkozta Daniel T. Morris, a Mazda marketingért és tengerentúli értékesítésért felelős ügyvezető igazgatója.

Az észak-amerikai Mazda6-ot a márka újonnan kifejlesztett 2,5 literes soros négyhengerese, illetve 3,7 literes V6-os motorja hajtja. A 170 lóerős soros négyhengeres motor az európai és japán Mazda6 modellekben már elérhető erőforrással azonos. A V6-os a 2008-as Év Terepjárójának megválasztott Mazda CX-9-ből származik.


A négyhengeres motorhoz hatfokozatú kézi, illetve kézzel is kapcsolható ötfokozatú automataváltóval lesz kapható, a hathengeres változat egy kézzel is kapcsolható hatsebességes automata váltót kapott. A Mazda6 Észak-Amerikában csak négyajtós karosszériával kerül forgalomba.

A modellt a michigani Flat Rockban található, Ford Motor Company-vel közösen működtetett Auto Alliance International üzemben fogják gyártani, akárcsak a 2002-ben piacra dobott első Mazda6-ot.

A Mazda kalifoniai Irvine-ban működő Észak-Amerikai Részlege felel az értékesítésért, az alkatrész-ellátásért, valamint a vevőszolgálati háttér biztosításáért az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban. Kanadában a Mazda Canada Inc., Mexikóban pedig a Mexikóvárosban található Mazda Motor de Mexico a Mazda hivatalos importőre.