Tisztán pszichológia

Egy franciaországi felmérés igazolni látszik, hogy a vásárlók jobban kedvelik a 9-esre végződő, mint a kerek árakat. Egy kis étteremben ugyanis ezen az egy eurocenten múlt, hogy az addig örök második pizzafajta két hetes elsőségre tett szert a népszerűség

Egy étteremben végzett kutatás igazolta az eladók azon elképzelését, hogy a vásárlók jobban kedvelik a 9-esre végződő, mint a kerek számú árakat - például inkább megveszik a 999, mint az 1000 forintos termékeket.

A kutatás egy kicsi, 22 helyes étteremben készült, a nyugat-franciaországi Brittany városában, ahol a vendégek öt pizza, négyféle hús, háromfajta hal és négy köret közül választhattak.

A kutatók csapata az étterem második legnépszerűbb pizzáját szemelte ki, hogy segítségével megvizsgálja, mi történik hat hét alatt, miközben a vendégek felkerekített, illetve 9-esre végződő árakkal találkoznak.

Az első két hétben az összes tételnek kerek számú ára volt, majd 14 napig egy eurocenttel kevesebbe (8 helyett 7,99 euróba) került az említett, második legnépszerűbb pizza. Végül az utolsó két hétben minden tétel ára 9-re végződött.

A második két hétben 15 százalékkal több fogyott a tesztpizzából, ami így gyorsan múló elsőségre tett szert a népszerűségi listán. A vendégek 49,5 százaléka választotta ezt a menüből.

Az első és a harmadik periódusban, amikor minden ugyanannyiba került, a tesztpizzát a vendégek 34,1, illetve 35,9 százaléka választotta.
Forrás: inforadio.hu