Javaslatok Médiaunióra

Másfél száz témában összesen 725 javaslat érkezett arra, mi legyen a május végén a nyilvánosság elé lépett Médiaunió jövő évi, első társadalmi kampányának központi gondolata - tudatta kedden a szervezet kommunikációs ügynöksége az MTI-vel.

A kuratórium a hónap végéig választja ki a győztest - jelezték, emlékeztetve arra, hogy a Médiaunió egyetlen téma kidolgozásával kezdi munkáját. A kiválasztott üzenetet a több mint 200 médium által felajánlott, mintegy hatmilliárd forint értékű felületen futó kampánnyal kívánják eljuttatni a nyilvánossághoz.

"A társadalmi célú reklámok sokszor olyanok, mint a jelzőpisztolyból az éjszakába fellőtt jelzőfény; ami kevés ideig világít, s utána ugyanolyan sötétség lesz, mint előtte" - fogalmazott Geszti Péter, az unió ötletgazdája a tömörülés május végi bemutatkozásakor. Mint mondta, azért kezdeményezte a Médiaunió létrehozását, hogy a közérdekű ügyekről sokkal többet beszéljenek úgy, hogy abban sem a gazdaság, sem a politika nem játszik szerepet.

A Médiaunió kuratóriumának elnöke Schmidt Mária, tagjai Hankiss Elemér, Kepes András, Novák Péter és Rudolf Péter. A csatlakozott több mint kétszáz médiaorgánum között egyaránt megtalálhatók országos és helyi rádiók és televíziók, megyei és országos napi- és hetilapok, jobb és baloldalinak tartott médiumok is.

Alapító tagjai a szövetségnek az RTL Klub, a TV2, a Magyar Televízió, az MTV Networks, a Sláger Rádió, az EMSA, az origo, az index, a Port.hu, a METRO, az Axel Springer, a Heti Válasz, a Népszabadság, a Pannon Lapok Társasága, az Est Csoport, a Hamu és Gyémánt kiadó, az ARC Kft, az Europlakát, a Helyi Rádiók Országos Egyesülete, és a Campus Média. Pártoló tagként van jelen az unióban a Ringier és a Klub Rádió.
Forrás: MTI