Telefonos ügyfélszolgálatokról tárgyaltak

Herczog Edit, az Európai Parlament szocialista képviselője találkozót kezdeményezett Meglena Kunevával, az Unió fogyasztóvédelmi biztosával annak érdekében, hogy bizottsági támogatást szerezzen a telefonos ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos problémák megold

A képviselő azt szeretné, ha átfogó európai kutatás mérné fel a telefonközpontok szolgáltatásainak minőségét, ezt követően mielőbb charta védené a fogyasztók érdekeit ezen a területen is. A keddi megbeszélésen a biztos úgy nyilatkozott, hogy a képviselő kezdeményezése számíthat az EU támogatására.

Herczog Edit júniusi sajtótájékoztatóján ismertette azokat a problémákat, amelyekre egy a közelmúltban végzett közvélemény-kutatás hívta fel a figyelmet. A kutatás rámutatott, hogy minden harmadik hívó elégedetlen a telefonos ügyfélközpontok minőségével.

 Minden tizedik hívó a kapcsolást sem tudta megvárni, míg az ügyfélszolgálatokhoz fordulók kétötöde vélte úgy, hogy sokat kellett várnia az ügyintéző jelentkezésére.

 A válaszadóknak a telefonközpontok hatékonyságával is akadt problémája: 8 százalékuk egyáltalán nem jutott közelebb problémája megoldásához, míg több mint egyharmaduknak további ügyintézésre volt szüksége.

Herczog Edit európai léptékű fogyasztói charta kialakítását kezdeményezte annak érdekében, hogy javuljon a telefonos ügyfélszolgálatok által nyújtott szolgáltatások minősége.

 Ezt megelőzően azt szeretné, ha átfogó európai hatástanulmány mutatna rá azokra a problémákra, amelyek országoktól és szektoroktól függetlenül megnehezítik az emberek életét.

Meglena Kuneva támogatásáról biztosította a képviselőt, hiszen úgy véli, nagyon fontos, hogy a telefonos központok ne csak ígérjék, de valóban könnyebbséget is jelentsenek a fogyasztóknak.

A megbeszélésen szóba került Herczog Edit korábbi, az idősek hitelképessége érdekében indított kezdeményezése is, amelyet szintén hasznosnak ítélt.

A biztos méltatta a képviselő "Jogosan, okosan" címmel indított akciósorozatát. Úgy vélte: nagyon fontos az a tevékenység, amelyet a fogyasztói jogok tudatosítása érdekében végez Magyarországon.

További információ: +32 228 47596
www.herczogedit.hu
Forrás: MTI-OS