Kell a körgyűrű

Közlekedési szakértők szerint fontos lenne, hogy körbeérjen az M0-ás körgyűrű. Demszky Gábor főpolgármester az InfoRádiónak azt mondta: nem bánná, ha nem épülne meg az M0-ás autópálya nyugati szakasza, a 10-es út és az M1-es autópálya között.

Hogy az M0-ás észak-nyugati szakaszának megépítése elhúzódik, az sajnos elképzelhető. De hogy ne lenne rá szükség, miként azt Demszky Gábor állítja, azzal nem tudok egyetérteni - mondta az InfoRádiónak Hamarné Szabó Mária.

A Magyar Mérnöki Kamara Közlekedési Tagozatának elnökhelyettese szerint a gyűrű akkor tudja betölteni funkcióját, ha bezáródik. Ugyan ét lehet menni az M0-áson az M3-asról az M1-esre, de a keleti és déli szakasz forgalma már így is hatalmas. A bekapcsolódó keleti szektorral ez a forgalom tovább nő, ezért a szakasz újabb fejlesztéseket igényel - mondta a szakember.

Mindezt már azok a környező települések is érzékelik, akik korábban tiltakoztak az M0-ás 10-es, 11-es útig való meghosszabbítása ellen - mutatott rá Hamarné Szabó Mária. Az ilyen utak szakaszosan épülnek, és minden szakasz befejezésekor megjelenik számos megoldandó probléma - mondta. Hozzátette: ha elkészül a 10-es útig tartó szakasz, akkor is érzékelhető lesz a nyugati szektor hiánya.

A nyugati szektor megépíthetőségével már sokat foglalkoztunk, kikértük az előzetes környezetvédelmi hatósági engedélyeket is, és számos nyomvonaltervezet készült - fejtette ki az elnökhelyettes. A közlekedési szakember szerint ezután az egész hálózatfejlesztést egy helyben topogásra ítélték, főleg pénzhiányra hivatkozva.

Nem hiszem, hogy a 10-es és 11-es úton jelentősen növekedne a forgalom az M0-ás miatt - mondta Hamarné Szabó Mária. - Ekkor minden forgalom délről és keletről fogja elkerülni a fővárost.

A főváros élhetősége szempontjából viszont meg kellene vizsgálni az észak-dél forgalmat, hiszen jelenleg a Duna-partot hatalmas forgalom terheli az elnökhelyettes meglátása szerint. Amíg ugyanis nincs Budán egy kerülőút, nem biztos, hogy minden forgalmat ki lehet tiltani a Duna-partról - mutatott rá Hamarné Szabó Mária.

Elsősorban Budának lesz jó a körgyűrű

A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ osztályvezetője is úgy látja: Budapest életében fontos az M0-ás körgyűrű, ami elsősorban a budai közlekedést könnyítené meg.

Berg Tamás az InfoRádiónak elmondta: az M0-ás 10-es és 11-es út közötti körülbelül 8 kilométeres szakaszát 2013-ig kell befejezni a Közlekedési Operatív program szerint, a teljes, 107 kilométeres körgyűrű bezárása pedig 2020-ig készülhet el.

A főosztályvezető úgy véli: ebben az évben befejeződik a 10-es és a 11-es út közötti környezetvédelmi tervezés, és remélhetőleg idén környezetvédelmi engedélyhez jutnak a beruházók.
Forrás: InfóRádió