Miskolc és Zalaegerszeg nem kellett

Utólag lobbizta be magát Magyarország a Daimlernél a potenciálisan szóba jöhető országok listájára - mondta az ITD Hungary befektetési igazgatója. Kilián Csaba hozzátette: a jó infrastruktúra és a szakképzett munkaerő elérhetősége miatt döntött Kecskemét

A Mercedest gyártó német Daimler eredetileg Lengyelországban és Romániában kezdett tárgyalásokat új üzemének építéséről. A tárgyalások már három hónapja tartottak, amikor a magyar kormány felvette a kapcsolatot a német gyárral - mondta Kilián Csaba, az ITD Hungary befektetési igazgatója.

A tárgyalások három hónapig tartottak, ezalatt három magyarországi helyszín merült fel, Kecskemét mellett Miskolc és Zalaegerszeg.

A beruházó számára Magyarország infrastrukturális fejlettsége miatt volt vonzó, és jól képzett munkaerőt is könnyen talál nálunk. Kecskemét mellett az autópálya megléte és a főváros közelsége miatt döntöttek a Daimler illetékesei, és fontos szempont volt az is, hogy 50 kilométeres körzetben elegendő munkaerőt találnak.

Az autógyár új generációs A-és B- osztályának járműveit gyártja majd Kecskeméten.

A Daimler-Benz 800 millió eurós, nagyjából 200 milliárd forintos beruházással építi meg új üzemét a hírös városban, ahol a tervek szerint 2500 embert foglalkoztatnak majd.

Ehhez állami támogatást is kap a gyár, ennek pontos összege azonban egyelőre nem ismert. Sajtóinformációk szerint adókedvezményként, képzési támogatásként és készpénzben nagyjából 40 milliárd forintot kap a cég, a miniszterelnök azonban egyelőre csak annyit mondott: a támogatás négy év alatt térül meg az ország számára.

Ezzel összefüggésben Kilián Csaba azt mondta: a támogatási csomagról legkorábban ősszel hozhatnak nyilvánosságra adatokat, mert az uniós jóváhagyásra feltehetően mintegy 3 hónapot kell várni.
Hanganyag: Panulin Ildikó
Forrás: InfóRádió