Továbbra is dohánystop

A reklámtörvény módosítása után is tilos lesz dohánytermékeket reklámozni - mondta Szanyi Tibor, az MSZP országgyűlési képviselője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Eddig is tilos volt és ezután is tilos lesz dohánytermékek reklámozása - közölte a kormánypárti képviselő a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló törvényjavaslatról, amelyről várhatóan jövő héten dönt az Országgyűlés.

Az MSZP-s képviselő úgy vélte, az eredeti törvényjavaslathoz képest még szigorítottak is a szabályokon a módosító indítványokkal, így az önálló polcon elhelyezett dohánytermékeknek csak a megnevezését és az árát lehet feltüntetni. Az eredeti elképzelések szerint az elkülönített forgalmazási helyen szabad lett volna a reklám.

Szanyi Tibor elmondta: továbbra is rendkívül kötött lesz a fegyver, a lőszer, a robbanóanyag és a közbiztonságra különösen veszélyes eszközök reklámozása.

A fontobb módosítások közzé sorolta a direkt marketing (DM) küldeményekre vonatkozó szabályokat. Mint mondta, a címzett bármikor, korlátozás nélkül, ingyenesen megtilthatja az ilyen jellegű szolgáltatást. Az eredeti előterjesztés szerint a címzettnek előzetesen hozzá kellett volna járulnia a DM-levelekhez.

Szanyi Tibor kitért arra, hogy egy módosítás alapján a reklám közzétevői nem tartoznak felelősséggel a reklám tartalmáért.

A gazdasági reklámtevékenységről szóló törvényjavaslat vitája áprilisban kezdődött az Országgyűlésben. Az előterjesztés középpontjában a fiatalkorúak és a közrend védelme áll. A javaslat felsorolja mely termékek nem reklámozhatóak.

A beadvány az általános dohányreklám-tilalom alól kivételként említi a dohánytermékek forgalmazóinak szóló szakmai célú reklámot, továbbá az Európai Gazdasági Térségben előállított sajtótermékekben szereplő reklámot, amennyiben a terméket a térségen kívül terjesztik.
Forrás: MTI