Fujtogató szupermarketek

Tovább javították erős pozíciójukat az élelmiszer kiskereskedelemben a szupermarketek; a bolttípus az átlagot jóval meghaladó mértékben növelte eladásait 2007-ben - közölte a Nielsen piackutató szerdán. A Tesco hat, a Spar három szupermarketet nyitott idé

A felmérés szerint a szupermarketek vásárlói különösen sok húskészítményt, sajtot és gyümölcslevet tesznek a kosarukba.

Tovább bővült a szupermarketek hálózata: tavaly 23, idén eddig 9 új egységet nyitottak, és ezzel számuk 406-ra emelkedett. A Tesco hat, míg a Spar három szupermarketet nyitott idén eddig.

A szupermarket fő vonzereje hagyományosan az élelmiszer. Ezt bizonyítják a Nielsen adatai is: élelmiszerből a szupermarket csatorna értékben mért forgalma jóval az átlag felett, 18 százalékkal emelkedett tavaly, az előző évhez képest.

A "csatorna" piaci részesedése tavaly 1 százalékponttal 10 százalékra nőtt a Nielsen által a 90 kategória értékben mért bolti eladásaiból.

A 10 százalékos piaci részesedést, a legnagyobb forgalmú tíz élelmiszer kategória közül a húskészítmény, a sajt, a gyümölcslé, a tejföl, a hűtött szeletes édesség és a gyümölcsjoghurt kategóriában haladta meg.

A Nielsen cenzusa szerint egyre nagyobb a szupermarketek átlagos eladótere. A múlt év végén 606 négyzetmétert regisztráltak, egy évvel korábban 587-et, míg előtte 572-t.

Háztartási vegyiárunál, a Nielsen által mért 60 kategória együttes forgalma értékben 9 százalékkal emelkedett tavaly az előző évhez képest. Mennyiségben plusz 1 százalékot regisztráltak a piackutatók. A szupermarket bolttípus értékben mért részesedése 5 százalék lett tavaly, a háztartási vegyiáru kiskereskedelmi forgalmából.
Forrás: inforadio.hu