Túlszámláz a Deichmann

Esetenként száz-kétszáz forinttal többet számláz a cipő fogyasztói áránál a német Deichmann üzletek terminálja a magyarországi bankkártyás ügyfeleknek: a cég banki hibára hivatkozik, de vállalja a vásárlók kárpótlását - írta a keddi Magyar Nemzet.

A cég március óta egy új, svájci eredetű POS-terminált kapcsolt tizennégy budapesti és huszonkét vidéki üzletében a pénztárgépekhez. A Magyar Nemzet felidézi, hogy Herr Mónika, a cég marketingvezetője korábban közölte: akik a bankszámlakivonatukon azt észlelik, hogy többletlevonás történt, és ezt jelzik a Deichmann ügyfélszolgálatánál, azok esetében a társaság pótolja a hiányt, s az érintettek egy kétezer forintos vásárlási utalványt is kapnak fájdalomdíjként.

A Magyar Nemzet megkeresésére, hogy a probléma még mindig fennáll-e, a cég magyarországi üzletágának vezetője csupán egy, a német központban fogalmazott közleményt juttatott el a laphoz, melyben elismerik, hogy a valós végösszeghez az elszámoló bankok "indokolatlan költségeket" számítottak hozzá, a vevőknek pedig azt tanácsolják, hogy ha hibás elszámolásra bukkannak, akkor reklamáljanak a kártyakibocsátó banknál.

A lap a probléma egyik lehetséges magyarázataként egy pórul járt vásárló verzióját is megfogalmazza, mely szerint az extradíjak hátterében pénzváltási tételt kell keresni: vagyis "az új külföldi bank devizában veszi le a kártyáról az áru ellenértékét, és egész egyszerűen az ügyféllel fizetteti meg az átváltási költségeket".

Az ügyben már vizsgálódik a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete is, határozatot azonban még nem hoztak - olvasható a cikkben.
Forrás: MTI