Demszky hamarosan aláírja a Paraméterkönyvet

Rövid időn belül aláírja a BKV új paraméterkönyvét Demszky Gábor főpolgármester, ahogyan azt már jelezte, miután a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága szerdán elfogadta a tervezetet.

A közlekedés vállalat összmenetrendje összesen 1,14 milliárd forint megtakarítást tartalmaz. Az ebben foglalt változásokat két ütemben, augusztus 21-től kezdik el bevezetni, így várhatóan szeptembertől 35 autóbusszal és 10 trolibusszal kevesebb közlekedne a fővárosban, de egyetlen járat sem szűnne meg.

A tervezet kialakításakor az egyik legfontosabb szempont a viszonylatok összehangolása volt, mint például a Deák Ferenc téri metrók indulásának és érkezésének egyeztetése, vagy a 6-os és a 9-es autóbuszok vonalainak összekötése, amellyel így egyetlen, 20 kilométeres útvonalon teremtenének összeköttetést Óbuda és Kőbánya között. Összevonják az 5-ös, 67V és 25-ös autóbusz vonalakat, így átszállás nélkül lehet eljutni a II. kerületi Pasarétről Rákospalotára, a Kossuth utcáig.

Az alacsonypadlós buszok a jövőben több vonalon közlekednek.

A paraméterkönyvben rögzítették, hogy a járművek óránkénti férőhely-kihasználtsága egyetlen területen és napszakban sem haladja meg a 90 százalékot, ezért újabb viszonylatokon áll forgalomba nagyobb befogadóképességű jármű, például a 30-as, 36-os 160-as, 97E jelzésű vonalakon.

Az új paraméterkönyv szerint az 1-es villamos vonalán hétvégén Combinók közlekednek majd. Az 59-es villamos munkanapokon a késő esti, hétvégén a kora reggeli és késő esti órákban csak Farkasrét-Moszkva tér között közlekedik 59A jelzéssel. A 78-as troli hosszabb üzemidőben késő este is közlekedik majd. A XX. kerületben 213-as jelzéssel új járat is közlekedik a Bartók Béla út-Török utca érintésével, míg a 150-es busz meghosszabbítva a Kosztolányi Dezső térig közlekedik összevonva a 41-es jelzésű járattal.

A metrók néhány esetben, például a késő esti időszakban rövidebb követési idővel, 10 percenként közlekednek szeptembertől.

Az összmenetrendben megjegyzik: a társaság eszközeinek műszaki állapota folyamatosan romlik. Pénz hiányában elmarad a meglévő eszközpark, a járműállomány szükséges fejlesztése, illetve a műszaki állapotot megőrző felújítás.

Ehhez az elkövetkező időszakban évente mintegy 26 milliárd forintra lenne szükség.
Forrás: MTI