A közúti biztonság tétje az egész világon hatalmas

A közúti biztonság megteremtése országos és nemzetközi szinten egyaránt fontos társadalmi feladat. Az Európai Unió a maga részéről azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az utakon életüket vesztő emberek számát a 2000. évi 50 000-ről 2010-re 25 000-re csökken

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint ugyanis napjainkban a közúti balesetek képezik a nyolcadik leggyakoribb elhalálozási okot a világon. A WHO becslése szerint 2020-ra ez lesz a harmadik leggyakoribb elhalálozási ok.

Az Európai Unió a maga részéről azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az utakon életüket vesztő emberek számát a 2000. évi 50 000-ről 2010-re 25 000-re csökkentse. Ezen a téren Franciaország már több éve megfelel ennek a nagyra törő tervnek.

Szakértelmének, valamint a modellkínálata valamennyi tagjánál megtalálható műszaki fejlesztéseknek köszönhetően a Renault nagymértékben hozzájárul e kitűnő eredményekhez. Például mivel? A harmadik generációs Renault Utasvédelmi Rendszerrel (SRP3 - lásd lejjebb) a mellkas- és fejsérülések kockázata 80%-kal csökkenthető.

Azonban e helyzet ellenére sem szabad megfeledkezni két lényeges pontról. Először is azokról a tényleges különbségekről, amelyek még napjainkban, a 27-ek Európájában is fennállnak a piacok között. Másodsorban pedig arról, hogy a Renault az embert helyezi biztonságpolitikája középpontjába, hiszen a vezető magatartása továbbra is alapvetően fontos szerepet játszik ezen a téren.
Forrás: Híradó.hu