Itt a második taxisblokád?

Egyre hangosabban hallatják a hangjukat a közúti személy- és áruszállítással foglalkozó vállalkozások szervezetei a magas üzemanyagárak miatt, a Volán-társaságok pedig a "MÁV-szindrómától”, azaz a végzetes eladósodástól tartanak - olvasható a Magyar

Csak azért nem kezdeményeznek taxisblokádot, mert attól tartanak, hogy polgárháborúba torkollna - mondta a lap kérdésére Horváth Pál, a Fuvarozók Országos Demokratikus Szövetségének elnöke. Horváth szerint ha ma bénítanák meg a főváros közlekedését a bérautósok, akkor senki nem tudná garantálni, hogy ne szabaduljanak el az indulatok.

Ezért az érdekképviseletek a tárgyalásos utat választották: a kormányzattól a gázolaj adótartalmának a csökkentését, a fővárostól pedig a hatóságilag szabott taxitarifák rendezését és az éves inflációhoz való alakítását kérik, ellenkező esetben az elnök szerint a fuvarozó vállalkozások tömege mehet csődbe.

A taxisok szorgalmazzák az alapdíj emelését a jelenlegi 300 forintról 600-ra, a nappali kilométerdíjat 240-ről 330-ra, az éjjelit 330-ról 420-ra drágítanák. Horváth Pál szerint Európában az a trend, hogy egy kilométer fuvardíj nagyjából megegyezik egy liter gázolaj árával. A jelenlegi, 320 forint körüli gázolajár esetében a nappali tarifával dolgozó taxis keményen ráfizet, arról már nem is beszélve, hogy mi lesz akkor, ha nyáron valósággá válik a háromszázötven forintos ár.
Forrás: Havaria