Merre tovább művészeti iskolák?

A művészeti iskolák közelmúltban lezárult akkreditációs és minősítési eljárása sok megoldatlan kérdést hagyott maga után - összegezte a népművészeti oktatást folytató alapfokú intézmények számára rendezett hétfői budapesti konferencia tanulságait a szerve

Sándor Ildikó, aki a tanácskozást követően nyilatkozott az MTI-nek, úgy vélte, hogy komoly gondok vannak a művészetoktatás körül. "Ezt bizonyítja, hogy míg 2006 szeptemberében még több mint 300 ezer gyerek iratkozott be az alapfokú művészeti képzést folytató intézményekbe, a jelenlegi tanév kezdetekor már csak 200 ezer" - mutatott rá a szakember.

A folklór osztály vezetője elmondta: noha az eseményt a népművészeti oktatással foglalkozó intézmények számára szervezték, arra számos más művészeti iskola képviselője is eljött, hogy megoszthassa tapasztalatait.

"A megjelent szakemberek által elmondottak alapján kijelenthető, hogy az akkreditációs és minősítési eljárás sok megoldatlan kérdést hagyott maga után" - mutatott rá Sándor Ildikó, majd hozzátette: a Hagyományok Háza ezért vállalt egyfajta mediátori szerepet.

Elmondása szerint az egyik legsúlyosabb probléma az, hogy az akkreditációs eljárás az oktatók egy részétől olyan végzettséget vár el, amely nem életszerű.

"Miért kellene egyetemet végeznie egy hatéves gyerekeket fazekasságra oktató népművésznek?" - tette fel a kérdést Sándor Ildikó, hozzáfűzve, hogy az új előírások miatt számos, évtizedek óta oktató szakembert kellett az iskoláknak elbocsátaniuk, és a helyükre általában nem találtak mást.

A Hagyományok Háza munkatársa azonban úgy vélte, a hibás döntések még helyrehozhatók, ha az oktatási tárca a következő tanévre korrigálja a rendelet életszerűtlen részeit.

Forrás: MTI