Rendszámot kapnak a segédmotoros kerékpárok

A négykerekű segédmotoros kerékpárok 2009 májusától, a három- és kétkerekűek pedig 2011 januárjától csak érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel vehetnek részt a közúti forgalomban; a hatósági eljárás várható díja 15 és 20 ezer forint között lesz jármű

Erdős ugyanis - mint csütörtöki békési sajtótájékoztatóján elmondta - a közelmúltban írásban kereste meg a szaktárca vezetőjét és azt firtatta, hogy tervezik-e a segédmotorokat érintő jogszabályok módosítását, mert képviselői fogadóóráin többen is kérdezték tőle, hogy milyen jövőt szán a kormány a segédmotoros kerékpároknak.

Erdős szerint ugyanis a gépjárműpark komoly változásokon ment át a legutóbbi időszakban, a fiatalok egyre több robogót használnak, míg az idősebbek, különösen a vidékiek élnek a gyors és viszonylag kényelmes közlekedései eszköz kínálta lehetőséggel.

Kákosy Csaba válaszában leszögezte, hogy a hatósági nyilvántartásba vétel és a rendszám hiánya jelentősen megnehezíti ezen járművek azonosíthatóságát. Megkülönböztető jelzés nélkül a járművek és vezetőik közlekedésbiztonsági ellenőrzése és nemzetközi forgalma is akadályozott.
A miniszter szerint a járműlopásokkal kapcsolatos rendőrségi eljárások lefolytatása, valamint a segédmotorokra vonatkozó biztosítási szerződéskötések és kártérítések lebonyolítása is problémákat vet fel. A tárca ezért tavaly ősszel módosította a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényt, hogy e járművek nyilvántartásba vétele megtörténjen és a négykerekű segédmotoros kerékpárok 2009. május elsejétől, a két- és háromkerekűek pedig 2011. január elsejétől csak érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel vehessenek részt a közúti forgalomban.
Forrás: MTI