Az UNION Biztosító növekedése

Közel 40%-os díjbevétel növekedést ért el az UNION Biztosító a biztosítási piac 12%-os fejlődésével szemben. A társaság 2007-ben minden területen stabil fejlődést tudott felmutatni. Az egyes üzletágakon belül a legdinamikusabb fejlődést a befektetési eszk

Az UNION Biztosító az előzetes adatok szerint 24,3 milliárd forint díjbevétellel 39,1%-os növekedést ért el 2007-ben. A társaság továbbra is kiegyensúlyozottan növekedett mind az élet, mind a nem-életbiztosítási ágazatokban, díjbevétel-növekedése a biztosítási piac több mint háromszorosának bizonyult. "Díjbevétel-növekedés és profit. Ez a két "szám" magáért beszél.

Társaságunk az eredeti terveket jelentősen meghaladó teljesítményével és adózás előtti eredményével sikeresen túlteljesítette a kitűzött célokat." -közölte Zsoldos Miklós, a társaság elnök-vezérigazgatója.

58,8%-os fejlődéssel 13,9 milliárd forint díjbevételt realizált az életbiztosítási üzletág a piac 20,8%-os növekedésével szemben. A dinamikus és innovatív termékfejlesztésnek és az értékesítési csatornák széles választékának köszönhetően a társaság széles ügyfélkört szólított meg, sokféle igényt elégített ki. A folyamatos díjas életbiztosítások 26,8 százalékos növekedéssel 4,5 milliárd forint díjbevételt értek el. Az egyszeri és eseti díjakból származó bevétel 9,4 milliárd forintot tett ki, amely 80,8% százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az életbiztosítási teljesítményhez a legnagyobb mértékben a piaci tendenciának megfelelően a befektetési eszközalapokhoz kapcsolódó életbiztosítások (12,4 milliárd forint) járultak hozzá, a díjbevétel határozott, ezidáig legnagyobb 74,7 százalékos növekedésével.

Kifejezetten sikeres évet tudhat maga mögött a nem-életbiztosítási üzletág 10 milliárd forintot meghaladó (10,4 milliárd forint) teljesítményével. Az üzletág díjbevétele 19,3%-kal magasabb volt, mint az előző évben, mely jelentősen meghaladja a biztosítási piac 2,9%-os növekedését. Ez annak köszönhető, hogy a társaság tovább erősítette nem-életbiztosítási profilját és minden üzletágban dinamikus növekedést tudott felmutatni. A gépjármű biztosítási üzletág 7,5 milliárd forint díjbevételre tett szert az elmúlt évben. A gépjármű-biztosítási üzletágon belül a casco biztosítás fejlődött ugrásszerűen az UNION-nál 94,0%-os bővüléssel, a piac 4,0%-os csökkenésével szemben 3,5 milliárd forint díjbevétellel zárva az évet. Köszönhető mindez a balesetmentes vezetést díjazó UNION-Bonus Casconak, valamint a banki partneri együttműködés keretében megvalósított finanszírozásba beépített casco-nak. Az egyéb vagyonbiztosítások díja 29,4 százalékkal, 2,9 milliárd forintra bővült. További stabil fejlődést mutat a lakásbiztosítások díjbevétele is, amely egy év alatt 43,7 százalékkal növelte díjbevételét, köszönhetően elsősorban a banki, partneri együttműködésnek és a tavasszal bevezetett új terméknek, az UNION-Kandalló otthonbiztosításnak.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításban az egyre erősebb piaci versenyben az UNION megtartotta a korábbi években elért piaci pozícióját a személygépjárművek piacán, és olyan új szegmensek felé nyitott, mint a motorkerékpárok és a kisteherautók piaca. Az üzletág díjbevétele 2007-ben 4,0 milliárd forint volt. A társaságot több mint 30 ezer új ügyfél választotta a kampányban, ami 7 ezer darabos növekedést jelent.
Forrás: MTI-OTS