Egyre tudatosabb vásárlók

A tudatos vásárlók közül egyre többen informálódnak a termékek gyártóiról is, sőt, mind többen kíváncsiak arra, mely cégeket büntetett meg a versenyhivatal, a munkaügyi felügyelőség, a környezetvédelmi és más hatóság, ki ellen hirdettek bojkottot, mely gy

Több mint ötezer vásárló használja a Cégmércét, amelyre kattintva például az is kiderülhet, mely cégek támogatják a génmódosított élelmiszerek gyártását, vagy kiket bírálnak felelőtlen marketing vagy reklám miatt. A fenti "bizonyítvány" alapján rangsorolták három iparág - a mobilszolgáltatás, a tejforgalmazás és a tisztítószeripar - vállalatait.

A mobilszolgáltatók közül a T-Mobile érte el a legtöbb pontot, a Vodafone az utolsó a rangsorban - állapítja meg a Tudatos Vásárlók Egyesületének közleménye. A tejforgalmazók listáját a Galgafarm és a Virágoskút vezeti. A "legkevésbé etikus márkák" között a Milli, a Bakony és a Mizo szerepel.

A legkevésbé bírált tisztítószergyártók közé a Bábolna-Bio (Vix) és az EVM (Ultra) tartozik, a rangsorban az Unilever (Flóra, Domestos, Cif) és a Procter and Gamble (Mr. Proper) az utolsó.
A Cégmércét a Tudatos Vásárlók Egyesülete azért hozta létre, hogy "segítsen a tudatos vásárlóknak az etikus és környezetbarát márkák azonosításában, hogy a fogyasztók gyorsan és egyszerűen megtalálják a támogatandó, etikus és az elkerülendő, kritizált márkákat és vállalatokat".

Nem utolsósorban pedig azért, hogy a felelősen működő vállalkozásokat támogassák elköltött forintjaikkal, illetve hogy megtudják, mely vállalatok érdemtelenek erre - olvasható a cég közleményében.

A Cégmércét az egyesület folyamatosan bővíti, legközelebb a joghurtgyártókat és a szupermarketeket vizsgálja.

Forrás: MTI