Demszkytől követel lépéseket a Fidesz

A Fidesz fővárosi képviselőcsoportja felszólítja Demszky Gábor főpolgármestert, hogy ígéretének, feladatának, de legfőképpen a főpolgármesteri esküjében foglaltaknak megfelelően haladéktalanul és határozottan lépjen a BKV irányításában az elmúlt másfél év

Mára oda jutottunk, hogy nem telik el úgy egy hét sem, hogy ne látnának napvilágot újabb és újabb zavaros ügyek, kétes megbízások, erősen megkérdőjelezhető gazdasági döntések.

A gyanús és több sebből vérző használtbusz-tender, a milliárdos AAM tanácsadói szerződések, a kétes ingatlanértékesítés, az egészségi okok miatt lemondott vezérigazgató több tízmilliós követelése, a káoszba torkolló, Budapest-ellenes járatritkítási mizéria után erre a hétre is jutott két újabb vitatott ügy.

Egyrészt már a BKV-nál is feltűntek a Veres János pénzügyminiszter üzlettársaként megismert, adócsalásért börtönbe zárt Kabai Károly családi vállalkozásai, melyek közül - az egyik hazai hetilap legutóbbi számában megjelentek szerint - az UD Stahl Recycling Kft. nyerte el a lehetőséget 14 darab patinás UV-villamos hasznosítására.

Másrészt, szintén ezen lap információi szerint, Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes szóvivője, Horváth Éva üzlettársának cégével, a Media Magnet Kft-vel kötött szerződést a BKV, összesen nettó 21,2 millió forintos, a BKV alaptevékenységéhez a legkevésbé sem illeszkedő tanulmányok elkészítésére. A szerződésben a cég egyebek mellett vállalta, hogy felméri a kábeltelevíziós és internetpiacot, és marketing célcsoportelemzéseket végez.

A Fidesz fővárosi képviselőcsoportjának határozott véleménye, hogy Demszky Gábor nem hallgathat tovább! A budapestiek joggal tartanak igényt a főpolgármester válaszára, hogy miközben forráshiányra hivatkozva készülnek leépíteni a fővárosi tömegközlekedést, azalatt milliárdos tanácsadói szerződésekre és vitathatatlanul felesleges marketing-megbízásokra költik a cég pénzét. Miért kell egyetlenegy forintot is elkölteni a BKV kasszájából a kábeltelevíziós piac felmérésére? Hogyan lehet olyan szerződést kötni, ami alapján a sikertelen stabilizációs program, a kétes használtbusz-tender, a milliárdos tanácsadói szerződések után, az egészségi okokra hivatkozó, távozni kívánó vezérigazgató több tízmilliós összeget követelhet? Ki a felelős, és lesznek-e személyi következményei az elfolyt milliárdoknak? Mindezek után van-e erkölcsi alapja a városvezetésnek a budapestieket sújtani az indokolhatatlan járatritkítással?
Forrás: OS