Paraméterkönyv nélkül is összeomlik a BKV

A 7000 munkavállalót tömörítő Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) álláspontja szerint a BKV járatritkítási tervének esetleges visszavonása önmagában nem menti meg a Társaságot az összeomlástól.

A tervezett járatritkítás visszavonása szükséges lépés, de nem kezeli a 80 milliárd Ft adósságot felhalmozott BKV finanszírozási hiányát. Mivel további hitelfelvétel már nem lehetséges, a jelenlegi finanszírozási konstrukció az összeomlás, a csőd felé sodorja a Társaságot. A tömegközlekedés összeomlása nem csak a BKV dolgozók munkahelyeinek elvesztéséhez vezetne, hanem beláthatatlan következményekkel járna Budapestre és az agglomerációra nézve, de negatívan hatna az ország gazdasági teljesítményének egészére is.

2007. januárjában a Főváros vezetése azt ígérte a szakszervezeteknek, hogy először belülről kívánják rendbe rakni a vállalatot, azután meg fogják szerezni a működéshez szükséges forrásokat. A BKV átalakítása megtörtént, a belső tartalékokat feltárták, ezer munkavállalóval csökkent a létszám. Közben a cél, a biztosabb jövő érdekében a VTDSZSZ önmérsékletet tanusított. Az igéret második része viszont nem teljesült. További igéretekben már nem hiszünk, garanciát akarunk!

Ha 4 nap elegendő a most készülő teljesen új, felpuhított Paraméterkönyv "szakmai alapokon nyugvó" kidolgozásához, akkor joggal feltételezhetjük, hogy egy választási ciklusokon áthúzódó probléma, vagyis a BKV költségfinanszírozásának rendbetétele is megoldható feladat.
Az április 7.-re bejelentett sztrájk egyaránt kiterjed a busz, trolibusz, metró, villamos és Hév vonalakra.

Gulyás Attila
VTDSZSZ elnökhelyettes

Kiadó: Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége
Forrás: MTI-OS