Nem pályázat, hanem piacfelmérés volt

Nem pályázat, hanem piacfelmérés volt az a pár hete közzétett hirdetés, amelyben együttműködő regionális stúdiókat keresett a Magyar Televízió (MTV) - közölte a közmédium sajtóosztálya pénteken az MTI-vel.

A közalapítvány kuratóriumi elnöksége csütörtökön kezdett el foglalkozni azzal, miért tette közzé a hirdetést az MTV; testületi tagok tájékoztatása szerint jövő heti ülésükön folytatják a téma tárgyalását.
Az egyik ellenzéki delegált, Szabó László közlése szerint a csütörtöki ülésen azt tudták meg: a felhívás közzétételéről Rudi Zoltán - akkor még hivatalban lévő elnök - döntött, a pályázatot pedig nem kívánja visszavonni a menedzsment, amely a helyi televíziók szakmai szervezeteivel egyeztetve kívánja lecsendesíteni a felbolydult kedélyeket.

A sajtóosztály tájékoztatása szerint az MTV tavaly elkészült digitális stratégiája már tartalmazta a regionális műsorszolgáltatás megújításának elveit is; ennek az anyagnak az alapján Rudi Zoltán még elnökként kérte fel Kert Attila hírigazgatót, hogy dolgozzon ki tervet a regionális műsorszolgáltatás megújítására.

"Az érdeklődők április 15-éig küldhetik el bemutatkozásukat, mutathatják meg kompetenciájukat"- közölték, jelezve, a regionális stratégiát pedig a Magyar Televízió Közalapítvány kuratóriumával együttműködve véglegesíti a közmédium menedzsmentje.

Az MTV március eleji tájékoztatása szerint a nagyobbik köztévé éjjel-nappal sugárzó regionális csatorna indítását tervezi, amely legkorábban jövőre debütálhat, ezért tettek közzé több napilapban is hirdetést, azt tudatva: együttműködő partnereket keresnek egy ilyen tematikájú tévécsatornához.
Másnapi sajtóhírek kapcsán az MTV később elismerte: pénzügyi okból, indoklás nélkül mondták fel két körzeti stúdiója - a debreceni és a soproni - szerződését, megemlítve, hogy előző évi forrásainál reálértéken mintegy kétmilliárddal kevesebből kell a Magyar Televíziónak 2008-ban gazdálkodnia.
Azóta az MTI érdeklődésére nem jelöltek meg újabb megszorító intézkedéseket, csupán annyit tudattak: elsősorban a személyi kiadások lefaragásával és a kiemelt események hozta extra reklámbevétellel ellensúlyozza az MTV a forráshiányt.

Forrás: MTI