Dugódíj bevezetését illetve szigorúbb menetjegy-ellenőrzést javasoltak

Dugódíj bevezetését illetve szigorúbb menetjegy-ellenőrzést javasoltak a civilek pénteken a Dancs Gábor, a Fővárosi Önkormányzat közösségi közlekedési tanácsnoka által szervezett lakossági fórumon, melyet a BKV tervezett járatcsökkentései miatt rendeztek

Dancs Gábor (SZDSZ) - aki a BKV felügyelőbizottságának és a főváros Városüzemeltetési Bizottságának is tagja - a BKV meghívott vezetőinek társaságában elmondta, úgy akarja kialakítani a paraméterkönyv végleges változatáról a döntését, hogy figyelembe veszi a lakosság véleményét is.
A megszólalók többsége a BKV bevételeinek növelésére tett javaslatot, mert ezzel - véleményük szerint - elkerülhetőek lennének a járatcsökkentések.

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tömegközlekedési munkacsoportjának vezetője, a BKV felügyelőbizottságának Fidesz által delegált tagja szerint a budapesti parkolási díjak egy részének a BKV-hoz történő átcsoportosításával, cégautóadó bevezetésével és a nagy építkezési befektetők tömegközlekedéshez való anyagi hozzájárulásával lehetne növelni a társaság bevételeit. Vitézy külön megkérte Dancs Gábort, hogy ne szavazza meg a tervezett paraméterkönyvet.

A Levegő Munkacsoport elnöke, Lukács András kifejtette, többek közt dugódíj és tehergépkocsi-pótdíj bevezetésével kellene anyagilag támogatni a közlekedési társaságot.

A szigorúbb menetjegy-ellenőrzés fontosságára hívta fel a figyelmet Murányi József, az Emberibb Parkolásért Mozgalom főtitkára, aki szerint így nagymértékben növelhetné bevételeit a BKV, s ezáltal nem a járatcsökkentésekkel kellene takarékoskodnia.

Válaszában Regőczi Miklós, a közlekedési cég értékesítési és kommunikációs vezérigazgató-helyettese elmondta, terveik között szerepel, hogy a felszíni járművekre is kiterjesszék a szigorúbb ellenőrzéseket, amelyeket a metró és a kisföldalatti vonalán már tavaly bevezettek. Regőczi szerint a villamosok esetében még az utazás megkezdése előtt az állomásokon történő jegyvizsgálattal, autóbuszoknál pedig az elsőajtós felszállás bevezetésével lehetne ezt elérni; mindez azonban 3-4 évbe telhet.

Dancs Gábor elmondta, igyekeznek mérlegelni az elhangzott véleményeket, és megkérte a BKV jelenlévő vezetőit, hogy a tervezett változások társadalmi hatásait pénzben is mutassák ki.

A fórumon az egyik hozzászóló megkérdezte a résztvevő öt BKV-vezetőt és Dancs Gábort, melyikük ment ma tömegközlekedéssel dolgozni. A kérdésre egyedül Regőczi Miklós válaszolt igennel.

Forrás: MTI