Magyar Bálint az oktatási fejlesztésekről

A magolás iskolájától a megértés iskolája, a szorongás iskolájától az örömteli tanulás felé vezető út elérését nevezte céljának a Miniszterelnöki Hivatal fejlesztéspolitikai államtitkára egy békéscsabai sajtótájékoztatón, kedden.

Magyar Bálint a pedagógiai módszertani reformokat támogató informatikai infrastruktúra fejlesztéséről szóló tájékoztatóján elmondta: a 2007 és 2013 közötti időszakban összességében erre a célra rendelkezésre álló, előre láthatólag 40,11 milliárd forintos pályázati program célja az oktatási infrastruktúra fejlesztése, az úgynevezett intelligens iskola létrehozása.

Ennek keretében korszerűsítik a közoktatási intézmények számítógép-állományát és a tantermek 40 százalékát internethozzáférési képességgel rendelkező interaktív prezentációs eszközökkel, táblákkal, projektorokkal, számítógéppel látják el. Ezeknek az intézményeknek legalább a 20 százaléka esetében webalapú szolgáltatások kialakításához szükséges infrastruktúra megteremtését, illetve a mérés-értékelési programok futtatásának lehetővé tételét is biztosítják a szükséges eszközparkkal. Az informatikai infrastruktúra fejlesztése során támogatják a sajátos nevelési igényű tanulók - különösen a gyengén látók, a hallássérültek, a mozgássérültek és a tanulási nehézségekkel küzdők integrált oktatását segítő speciális infokommunikációs eszközök beszerzését.

Az első pályázati ciklusban egyébként a rendelkezésre álló keretösszeg 24,2 milliárd forint, míg a fennmaradó 15,91 milliárd forintot várhatóan 2009-ben hirdetik meg, igazodva más egyéb, szintén a közoktatás-fejlesztéshez tartozó pályázatokhoz.

Az államtitkár hangsúlyozta: a hátrányos helyzetű, tehát kedvezményezett térségekből származó pályázatokat már március 10-ig befogadták, míg a többi térség számára még április 30-ig van lehetőség pályázni. Ez utóbbi határidőig szintén pályázhatnak a hátrányos helyzetű térségek is, ám ekkor már elvesztik előnyüket a többi pályázóval szemben.

Forrás: MTI