Kossuth-díj: Horváth Kornél dzsesszzenész

"Az lett volna az igazi, ha a kollégák mellettem állhattak volna, mert úgy hiszem, hogy az elismerés nem csupán nekem szól, hanem a műfajnak" - mondta Horváth Kornél.

Az ütőhangszeres dzsesszzenésznek, a Magyar Jazz Szövetség alelnökének, a Magyar Jazzművészek Társasága egyik alapítójának a világon szinte egyedülálló ütéstechnikai játékáért, méltán újszerű előadóművészi tevékenységéért adományozták a Kossuth-díjat.

Az MTI-nek nyilatkozva Horváth Kornél megjegyezte: az élmény annyira friss, hogy még nem gondolt bele, vajon a neve mellett álló Kossuth-díjas jelző megerősíti-e az egyébként sem gyenge érdekérvényesítő képességét, amellyel a hazai dzsesszéletet szolgálja.

"Sokat játszom külföldön is, így pontosan tudom, hogy a magyar muzsikusok milyen hatalmas sikereket érnek el a nagyvilágban" - hangsúlyozta Horváth Kornél, hozzátéve, hogy itthon is nő az elismertségük, gyarapszik a közönségük, már nem a nullán vannak, de még sok a dolguk.

Horváth Kornél a zenei tanulmányait fuvolistaként kezdte, majd a latin, afrikai és indiai zene hatására kezdett ütőhangszereken játszani. Teljesen egyéni ütéstechnikát használ, melyet nagy sikerrel mutatott be az 1990-es Ütőhangszeres Fesztiválon Philadelphiában, ahová az amerikai ütőszövetség, a Percussion Art Society meghívására jutott ki.

Igazán a Trió Stendhallal lett közismert zenész, de több olyan nemzetközi és magyar hírességgel is dolgozott együtt, mint Randy Brecker, Tommy Campbell, David Friedmann, Carlo Rizzo, Dés László, Dresch Mihály, Lakatos Antal, László Attila, Lattmann Béla, Oláh Kálmán, Snétberger Ferenc, Szakcsi Lakatos Béla és Szendőfi Péter.

Jelenlegi állandó zenekarai, a Lantos' Mirrorworld, a Black Sea Trio (Anatoly Vapirov, Enver Izmailov, Horváth Kornél), és a Percussion Project (Carlo Rizzo, Stoyan Yankoulov, Horváth Kornél) mellett számos alkalmi formációban is szerepel.



Forrás: MTI