Fidesz-MSZP hirdetési-jogvita

A Fidesz helyi vezetői szerint az önkormányzati rendeletet és a közbeszerzési törvényt megsértve adták el Nyíregyháza közterületi és középületi felületeinek hirdetési jogát, az MSZP-s városvezetés viszont azt állítja, hogy semmilyen előírást nem sértettek

Csabai Lászlóné (MSZP) polgármester közölte: az eddigi reklámbevételnek a két és félszereséért adták el a reklámjogot, s ilyen és hasonló szerződést a város önkormányzati cégei százas nagyságrendben kötnek, saját hatáskörben.

Megjegyezte, hogy a reklámjog értékesítésére szerinte a közbeszerzési eljárás sem vonatkozik, mivel nem vásároltak, hanem eladtak.

Az adásvétel előtt az érintett önkormányzati társaság vezetője ajánlatokat kért, s azok közül választott, igaz, nem nyilvánosan "bontotta fel" azokat.

Azt is elmondta, hogy a budapesti cég előre fizet, nem pedig úgy, mint az a helyi vállalkozó, akié jelenleg a reklámjog, és szintén tett nagyobb ajánlatot, de kevesebbet és utólag fizet, ráadásul rendre késedelmesen.

A polgármester azt is kijelentette: nem igaz, hogy a Fidesz helyi vezetői nem tudtak az üzletről, hiszen az ellenzéki párt képviselője az értékesítő társaság felügyelőbizottságának az elnöke.
Végül arról is szólt, hogy a kirobbant vita miatt jogászokkal vizsgáltatják meg a szerződéskötés körülményeit, s ha a szakemberek problémásnak tartják a megállapodást, akkor a kikötött módosítási lehetőséggel élve természetesen megváltoztatják.

Vinnai Győző, a Fidesz nyíregyházi választókerületi elnöke, önkormányzati frakcióvezetője hangsúlyozta: az önkormányzati cégek tulajdonosi jogait a közgyűlés gyakorolja, márpedig az ellenzéki párt képviselő-testületi tagjai csak októberben értesültek a megállapodásról, de akkor azt mondták nekik, nincs ilyen szerződés.

Hozzátette: az érintett önkormányzati cégnél a felügyelőbizottság tavaly decemberben értesült az augusztusban kötött szerződésről, de azt nem tárgyalták végig.

"A korrekt az lenne, ha a felügyelőbizottságnak bemutatták volna a megállapodás tartalmát, így a testület jegyzőkönyvéből az önkormányzati képviselő-testület minden tagja értesülhetett volna arról.

Hangsúlyozta azt is: lehet, hogy még többért is el lehetett volna adni a reklámjogot pályázat kiírásával, így felmerül a gyanúja annak, hogy "egyesek" rosszul gazdálkodtak a város bevételi lehetőségével.
Forrás: MTI