Elindítja a képzést az ombudsman

Elindítja a szociális minisztérium által működtetett Esélyek Háza munkatársainak képzését a kisebbségi ombudsman, hogy a húsz intézmény vezetője és dolgozója jogi és információs segítséget nyújthasson a panaszosoknak. Ezt maga Kállai Ernő közölte az MTI-v

A nemzeti és etnikai jogok országgyűlési biztosának hivatala és a szociális minisztérium idén január végén írt alá együttműködési megállapodást, hogy egy új, intézményesített kapcsolat jöjjön létre az ombudsmani hivatal és az Esélyek Háza között.

Az esélyegyenlőségi hálózat létrehozását és a krízisközpontok felállítását még 2003-ban indította el az Esélyegyenlőségi Kormányhivatal (EKH) az Esélyegyenlőségi Program keretében. Az év őszétől tizennyolc iroda nyílt meg, amelyeknek fő tevékenysége az információszolgáltatás, a jogsegélyszolgálat, az állampolgári önszerveződések segítése, az uniós pályázati segítségnyújtás és az EU-pályázati referensek képzése volt. Tavaly év végén két újabb irodát nyitott az EKH jogutóda, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (SZMM).

Kállai Ernő az MTI-nek hétfőn elmondta, a megállapodás célja, hogy a kistelepüléseken élő, kisebbségi közösségekhez tartozók sérelmeikkel közvetlenül fordulhassanak a kisebbségi biztoshoz, mivel a jogsérelmek, a panaszok döntő többsége vidéken történik, és információ hiányában a sértettek nincsenek tisztában jogaikkal, lehetőségeikkel.

A kisebbségi ombudsman közlése szerint az irodákban dolgozó panaszfelvevők döntése lesz, hogy melyik hatósághoz irányítják majd az ügyfeleket, ők döntik el, hogy az adott eset ombudsmani hatáskört, jogsegélyt igényel-e, ezért a húsz intézmény vezetőjét és munkatársát egy képzésben részesíti a hivatala.

A keddtől kezdődő találkozókon a munkatársak megismerhetik az ombudsman hatáskörét, konkrét eseteket elemeznek, illetve információt kapnak arról, hogy a panaszosoknak milyen fontosabb ügyekben lehet azonnal az ombudsmanhoz fordulni, illetve milyen esetekben indulhat hivatalból vizsgálat.

Kállai Ernő a távirati irodának azt mondta: egy intézményesített, "forródrótos" kapcsolat jön létre az irodák és az ombudsmani hivatal között, az állampolgárok pedig tájékoztató füzetekből, szóróanyagokból is megismerhetik majd jogsegélykérelmi lehetőségeiket.

Az ombudsman az Esélyek Háza munkatársaitól az együttműködés keretében azt várja, hogy segítségükkel "a vidéki emberek is vegyék a bátorságot igazuk keresésében".

Forrás: MTI