Melegeknek reklámozza magát

A homoszexuálisokat is megszólítja az amerikai Massachusetts állam új, a hét végén bemutatott turistacsalogató kampánya, első ízben kovácsolva idegenforgalmi tőkét melegbarát státusából, amelyet azzal vívott ki, hogy az USA államai közül elsőként ismerte

Az állam turisztikai hivatalának 4,6 millió dolláros promóciós kampányában több meleg pár is szerepel, de a hangsúly egy eltérő rasszhoz tartozó, nemileg azonos páron van: a fekete-fehér férfipár kéz a kézben sétál végig Provincetown utcáin, keres fel egy művészeti múzeumot és ebédel meg egy helyi vendéglőben.

"Az adófizetők pénzét költjük, ezért nem akarunk egyoldalú képet festeni Massachusetts államról, amelyet a sokféleség, a változatosság jellemez" - mondta Boston Globe című lapnak Betsy Wall, az utazási és idegenforgalmi hivatal igazgatója. A Massachusettset propagáló 90 televíziós reklámfilm különböző úticélokat és életformákat mutat be, benne egy tengerparti strandon üdülő kerekesszékes nőt.

Egy felmérés szerint az Egyesült Államokban a turisták 10 százalékát teszik ki a melegek, akik 64,5 milliárd dolláros üzletet jelentenek az iparágnak.

A melegturizmus robbanásszerű növekedése már számos amerikai várost - köztük Seattle-t és Dallast - arra késztetett, hogy homoszexuálisokat csalogató idegenforgalmi kampányba kezdjen, de Massachusetts az első, ahol egy egész állam tünteti fel magát melegbarát színben.

Nemrég Pennsylvania is a melegek felé kezdett fordulni, miután Philadelphia melegcsalogató kampánya kirobbanó sikert hozott: kiderült, hogy azok a melegek, akik látták a hirdetéseket, több időt és pénzt fordítottak a városra, mint azok, akik nem látták a melegbarát szpotokat. A Community Marketing piackutató cég kimutatása szerint a kampányba fektetett minden dollár 125 dollárnyi többletbevételt fialt a városnak.

Forrás: MTI